چیدمان قفسه انباری و سوله

قفسه انبار

چیدمان قفسه انباری و سوله

هنگام طراحی و چیدمان قفسه انباری و سوله ، باید چند قسمت اصلی را در نظر گرفت. از این مناطق برای دریافت اقلام، نگهداری موجودی، سازماندهی انبار و آماده سازی اقلام برای حمل و نقل استفاده می شود.

در انبارگردانی، پنج جزء اصلی وجود دارد:

  1. ذخیره‌سازی داینامیک : در این منطقه ذخیره‌سازی، موجودی هایی نگه داری میشود که محل انبار ثابتی در قفسه‌بندی ندارند. این اقلام معمولاً تقاضای بالایی دارند که باید در نزدیکی منطقه بسته بندی در دسترس باشند. عرضه و تقاضای آن‌ها برای کسب‌وکار دائماً در حال تغییر است.
  2. ذخیره‌سازی استاتیک : قفسه‌بندی است که تمام محصولات موجودی را که مکان‌هایی را در انبار تعیین کرده‌اند، نگه می‌دارد. اقلام در قسمت قفسه پالت روی هم چیده می شوند و به ندرت جابه جا می شوند مگر زمانی که آماده برای  سفارشات و ارسال هستند.
  3. منطقه مرحله بندی: به عنوان مورد استفاده برای مدیریت بسته های ورودی یا خروجی تعریف می شود. اقلام حمل و نقل قبلی بسته بندی شده و برای تحویل گرفتن از انبار آماده می شوند. هنگامی که بسته ای دریافت یا وارد می شود، از قسمت مرحله بندی برای تحویل اقلام استفاده می شود و سپس در انبار موجودی یا سیستم قفسه بندی پالت جابجا می شود.
  4. منطقه حمل و نقل: برای بسته های سفارش تکمیل شده آماده بارگیری بر روی کامیون ها برای تحویل به خرده فروشان یا مشتریان است.
  5. منطقه دریافت: برای کارکنان انبار است که کامیون های ورودی را تخلیه کرده و اقلام دریافتی را به محض ورود به سیستم مدیریت انبار پردازش کنند.

هر آیتم جریان انبار با سه نوع جریان حیاتی انبار ساختار یافته است.

انواع گردش های انبار (انبارگردانی)

شرکت ها می توانند از سه نوع اصلی جریان چیدمان انبار در عملیات انبار خود استفاده کنند. هر کدام هدف خود را دارند و اغلب با فضای موجود و اندازه انبار تعریف می شوند در هر حال چیدمان صحیح قفسه انباری و سوله را بهینه سازی مینمایند.

بیایید به هر یک از سه نوع جریان انبار نگاه کنیم.

  1.  گردش انبار U شکل
    رایج ترین مورد استفاده، جریان انبار U شکل است. این یک طرح قابل اعتماد برای انبارها است. اجزاء به شکل نیم دایره چیده شده اند، حمل و دریافت در مقابل یکدیگر و ذخیره سازی در وسط.هدف از شکل U جدا نگه داشتن جریان ترافیک انبار اصلی برای جلوگیری از ایجاد سد است. این جریان کالا به به حداقل رساندن فضای موجود مورد نیاز کمک می‌کند و در بسیاری از ساختمان‌های انبار جا می‌گیرد زیرا ورودی و خروجی هر دو طرف ساختمان را به اشتراک می‌گذارند. مزیت دیگر این است که فضای کمتری برای بسته ها مورد نیاز است و کارکنان انبار می توانند به سرعت محصولات را بین مناطق دریافت و ارسال جابجا کنند.یکی از معایب جریان U شکل این است که ازدحام تولید زمانی رخ می دهد که مناطق حمل و نقل و دریافت نزدیک به هم قرار داشته باشند و دارای یک سطح مشابه باشند.قفسه راک
  2. گردش انبار I شکل
    جریان انبار I شکل در شرکت‌های بزرگی که فضاهای انبار بزرگ‌تری را اداره می‌کنند، محبوب است. این به این دلیل است که آنها معمولاً حجم بالاتری از کالاها را به داخل و خارج و نیازهای کلی قفسه بندی را تجربه می کنند. علاوه بر این، شکل I به طور موثر عمل می کند و برای طرح گردش کار درون و بیرون آن ایده آل است.طراحی انبار I شکل با یک جریان مستقیم از منطقه دریافت به منطقه حمل و نقل و بالعکس عمل می کند. گفته می شود که این راه اندازی بهینه سازی را به حداکثر می رساند زیرا از کل طول انبار استفاده می کند. طرح را می توان به راحتی در مناطق طراحی ذخیره سازی استاتیک گسترش داد. این طرح همچنین محصولات مشابه را در قالب خط مونتاژ جدا می کند و گلوگاه های احتمالی را از طریق جابجایی های موجودی به عقب و جلو کاهش می دهد.
    شکل I نیاز به ساختمان هایی با دسترسی در دو طرف انبار دارد. هزینه های عملیاتی نیز می تواند هنگام خرید تجهیزات داکینگ برای دو منطقه، ورودی و خروجی افزایش یابد. افزایش دیگری در هزینه از طریق زمان و نیروی کار ممکن است رخ دهد زیرا کالاها باید طول تسهیلات را طی کنند تا به مقصد برسند.RACK STORAGE
  3. گردش انبار L شکل
    کمترین نوع جریان، گردش انبار L شکل است. این پیکربندی برای قرار دادن یک ساختمان L شکل انتخاب شده است و اغلب در تاسیسات بزرگتر دیده نمی شود.
    طرح L شکل دارای ناحیه حمل و نقل در زاویه 90 درجه نسبت به منطقه دریافت است. ساختمان انبار برای عملکرد این چیدمان به فضای بزرگتری نیاز دارد، زیرا وجود درگاه هایی که مطابق با این پلان طبقه باشند غیر معمول است.مزیت شکل L این است که با اجتناب از حرکت عقب و جلو، نقاط تراکم را به حداقل می رساند. علاوه بر این، طرح به طور موثر محصولات را با مناطق اسکله جدا می کند.قفسه بندی راک

چالش های چیدمان انبار

 

چهار چالش مهم که نیاز به بررسی در چیدمان دارند عبارتند از:

 

اقدامات احتیاطی ایمنی

در ابتدا مورد مهم این است که اطمینان حاصل شود که اقدامات احتیاطی ایمنی در طراحی قفسه انباری و سوله انجام شده است. این چیدمان باید فضای کافی را برای کارکرد تجهیزات و برای پرسنل انبار برای کار ایمن در فضای انبار ایجاد کند. این شامل مناطق تعیین‌شده برای اتوماسیون با پادمان‌ها و روباتیک برای عملکرد ایمن در مناطق عبور و مرور کارکنان است.

برنامه ریزی آینده
رشد کسب و کار بخشی از فرآیند برنامه ریزی است. هنگام ایجاد یک طرح، باید با تغییرات و رشد در کسب و کار سازگار شود. این می تواند به معنای کنار گذاشتن مناطق قفسه بندی یا قفسه بندی خاص برای سازگاری با نوسانات پیش بینی شده سفارش با استفاده از برنامه ریزی تقاضا یا گسترش کسب و کار باشد که مستلزم افزایش سطح موجودی است.

فضای کم استفاده

یکی از الزاماتی که معمولاً هنگام اتخاذ رویکرد سنتی برای نصب قفسه‌بندی فراموش می‌شود، استفاده ناکافی از فضا است. مشاوران طراحی باتجربه می‌دانند که چگونه می‌توان استفاده از فضا را به حداکثر رساند و قفسه‌بندی و اتوماسیون متفاوتی که به شما در دستیابی به آن کمک می‌کند.
فضای بیش از حد استفاده

مشاوران باتجربه آموزش دیده اند تا اطمینان حاصل کنند که برای کسب و کارها در یک ساختمان انبار خاص، استفاده بیش از حد از فضا وجود ندارد. استفاده بیش از حد بسیار خطرناک است زیرا باعث ایجاد مناطق شلوغ و محیطی پر هیجان می شود که در آن صدمات قریب الوقوع هستند. همچنین می تواند باعث آسیب دیدن اقلام در اثر سوء استفاده و یا قرار گرفتن در محل شود.

 

مقالات مربوط:

در این مقاله ایده هایی برای چیدمان انباری های کوچک ارائه داده ایم.

اهمیت طراحی نقشه قفسه انباری و سوله

 

 

دیدگاه‌ها 0

*
*