اهمیت طراحی نقشه قفسه بندی انبار

قفسه بندی فلزی

طراحی نقشه قفسه بندی انبار

شروع کار و روش راه اندازی و طراحی قفسه بندی انبار می تواند به کارایی و بهره وری کلی  کمک کند یا برعکس به آن آسیب برساند. افزایش کارایی و بهره وری به معنای قرار دادن استراتژیک کالاها و استفاده از نوع مناسب قفسه بندی بر اساس نوع صنعت خاص و مورد استفاده است.

مزایای قفسه بندی انبار

  • بهینه سازی و بهترین بهره وری از فضای انبار
  • سازماندهی آسان تر کالاهای موجود
  • کاهش و حذف آسیب به کالاها
  • افزایش بهره وری کارکنان
  • اتوماسیون بهتر و نظم و ترتیب
  • ایجاد ایمنی و بهداشت محیطی 

طراحی نقشه برای قفسه بندی انبار چقدر اهمیت دارد؟

انتخاب نوع قفسه بندی، چیدمان و طراحی حرفه ای، به ایمنی کالاهای ذخیره شده و همچنین به ایمنی کارکنان و هچنین انتقال راحت کالاها و صرف زمان کمتر و مدیریت بهتر کمک شایانی میکند. و در کل به موفقیت پروژه کمک میکند.

طراحی نقشه برای نصب قفسه ها مسیر رفت را مشخص کرده و بهترین مسیر حمل و نقل و در نتیجه در اتلاف نشدن وقت و سرعت انتقالات کمک بسیار زیادی میکند.

تعیین فضای مورد استفاده

هنگام طراحی نقشه برای انبار فضای مورد استفاده بر اساس تعیین ارتفاع دیوارها، جای پنجره و درها، اندازه راهرو ها بر اساس قفسه مورد نیاز و.. از پیش تعیین میشوند.

همچنین عرض و اندازه راهرو ها برای استفاده ار لیفتراک یا کارکنان، از پیش تعیین میشوند که باعث میشود از حداکثر فضای سطح و همینطور ارتفاع دیوار ها به بهترین نحو استفاده کنید.

نکاتی برای طراحی نقشه بهتر برای انباری

_فضای ساختمان را بررسی کنید.

فضای ساختمان انبار ازین نظر که چگونه می توان از نقطه نظر فضایی به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

ارتفاع محل ذخیره سازی، فاصله ستون ها، موانع ساختمان و جریان کلی فرآیند را در نظر بگیرید. سعی کنید نیازهای فضای عمودی را با ویژگی های ساختمان مطابقت دهید.

_اندازه گیری دقیق
_در نظر گرفتن جای پنجره ها و درها
_حمل و نقل را بررسی کنید
_ایمنی را بررسی کنید
_نوع کالا را در نظر بگیرید

طراحی قفسه بندی بر اساس نیاز های یک شرکت یا کارخانه و.. عامل مهمی برای جلوگیری از هدر رفتن وقت، پتانسیل و هزینه های جانبی پیش بینی نشده است.

تیم قفسه بندی پارس قفسه کاوه (سیسوشلف) آماده ی ارائه خدمات طراحی تا نصب قفسه با تیم متخصص در زمینه ی طراحینقشه تا نصب و اجرا با سالها تجربه در خدمت شما عزیزان میباشد.

شماره های تماس

09120563551
09037245551