حفاظت از قفسه انباری: یک ضرورت برای هر انبار

قفسه بندی انباری

حفاظت از قفسه انباری

خرید قفسه انباری

یک سیستم ذخیره سازی ایمن و کارآمد، ستون اصلی یک مرکز ذخیره سازی است. اطمینان از اینکه قفسه بندی انباری شما در شرایط خوب و منطبق است، و بهینه سازی مکان قفسه ها، به کسب و کار و کارمندان شما هر فرصتی برای پیشرفت در یک محیط کاری امن می دهد.

با این حال، عملیات روزانه هر تأسیساتی با سطح عملکرد بالا، خطرات زیادی را برای سیستم قفسه بندی و پرسنل شما به همراه دارد. چیزی بیشتر از برخوردهای ناشی از استفاده نادرست از MHE (تجهیزات جابجایی مواد). قطعات آسیب دیده یا ضعیف شده و راهروهای قرنطینه شده منجر به قطعی های پرهزینه و اختلال در عملیات می شود. در موارد شدید، آسیب یا ضربه سنگین می‌تواند منجر به فروریختن قفسه‌ بندی انباری، کشنده باشد. بنابراین، کاهش این خطرات با محصولات محافظ قفسه بندی راه حلی منطقی و مسئولانه است.

با وجود مزایای زیاد قفسه ها، محافظت از قفسه، اغلب نادیده گرفته می شود. AS4084:2023 (گواهینامه استاندارد کیفیت) نصب محافظ قفسه بندی انبار را در هر جایی که احتمال برخورد کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه وجود دارد، توصیه می‌کند. با این حال، بسیاری از کسب و کارها به نفع افزایش ظرفیت ذخیره سازی آن را کنار می گذارند یا آن را هزینه ای غیر ضروری می دانند.

نگاه اقتصادی به لزوم حفاظت از قفسه بندی

با توجه به مورد دوم، نوسان قیمت فولاد انگیزه کافی برای محافظت از دارایی های شما را بالا میبرد. هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری قفسه‌ها می‌تواند به سرعت غیرقابل مدیریت شود اگر اجزا در معرض دید قرار گیرند. در شرایط شدید، عمل نکردن ممکن است منجر به یک سیستم ذخیره‌سازی غیرقابل نجات و چشم‌انداز دلهره‌آور جایگزینی تمام قفسه‌ها شود! با توجه به اینکه بیش از 80 درصد ضربه MHE(Material Handling Equipment) در دو متر اول قفسه بندی شما رخ می دهد، این موضوعی است که می توانیم حتی با اساسی ترین محصولات محافظتی بر آن تأثیر بگذاریم.

بنابراین، بهترین روش برای محافظت از تجهیزات ذخیره سازی شما چیست؟

از آنجایی که محصولات متعددی در بازار وجود دارد (و همه آنها به یک هدف عمل نمی کنند)، کارشناسان ما لیستی را تهیه کرده اند تا به شما در انتخاب مناسب ترین محصولات محافظ قفسه بندی انباری با پیکربندی شما کمک کنند و در نتیجه پتانسیل انبار شما را به حداکثر برسانند.

قفسه راک برای انبار

امنیت عمودی فولادی

محافظ های فولادی یا حفاظ های ستونی رایج ترین روش برای جلوگیری از برخورد لیفتراک و کامیون پالت و مکان خوبی برای شروع است. با این حال، در بازار، گزینه های متعددی با عملکردهای متفاوت وجود دارد.

محافظت از ستون چهار طرفه

محافظ ستون چهار وجهی استاندارد در اکثر تجهیزات ذخیره سازی، عمدتاً از پشت قفسه محافظت می کند. معمولاً از یک ورق فولادی به ضخامت 3 میلی‌متر ساخته می‌شوند که به شکل نیمه پنج ضلعی تا می‌شوند و روی زمین چسبانده می‌شوند، بدون آسیب رساندن به تجهیزات حمل و نقل شما، دفاعی محکم در برابر برخورد به قفسه بندی انباری ارائه می‌دهند.

موانع راهرو انتهایی

سد انتهایی راهرو برای محافظت از قفسه های پالت ضروری است. هیچ بخش دیگری از قفسه بندی انباری شما به اندازه فریم اصلی ردیف در معرض ترافیک سایت قرار نمی گیرد. اجزای حیاتی سازه نصب در صورت محافظت نشدن در معرض ضربه شدید قرار می گیرند. باز هم، گزینه های مختلفی وجود دارد، اما ما دو مورد از رایج ترین آنها را در زیر برشمرده ایم.

موانع انتهایی فولادی با دید بالا با ارائه کمک بصری و یک مانع ضربه محکم به اپراتورهای لیفتراک، خطرات انتهای راهروها را کاهش می دهند.

دور محافظ ستون بپیچید

جایگزینی برای محافظ ستون معمولی است. همانطور که از نام آن پیداست، دور وجه جلوی عمودی می‌پیچد و محافظت بیشتری برای پست و صفحه پایه ایجاد می‌کند و مهاربندهای قاب سطح پایین را از چنگال‌ها یا پالت‌های به‌طور تصادفی محافظت می‌کند.

محافظ لوله ای

محافظ لوله ای معمولاً در پروفیل های قفسه بندی پالت با سطح پرتو اول کمتر از 500 میلی متر از کف استفاده می شود. سطوح تیرهای زیر این ارتفاع با موانع فولادی استاندارد (که قبلاً ذکر شد) ناسازگار است. محافظ لوله ای، یک پست گالوانیزه 500×90 میلی متری، در جلوی قائم و با استفاده از یک صفحه فولادی سنگین وصل شده است.

ریل های راهنما

سیستم‌های راهنما، حرکت لیفتراک را تنظیم و بهینه می‌کنند و در عین حال اپراتورهای MHE را در فاصله ایمن از انبار نگه می‌دارند. آنها با قفسه های پالت با راهروهای باریک موثر هستند و می توانند به صورت هم سطح روی تجهیزات ذخیره سازی شما روی زمین نصب شوند. آنها می توانند در مکان های مختلف در انبار شما استفاده شوند. علاوه بر این، آنها ابزاری کارآمد برای محافظت از قفسه های Cantilever ارائه می دهند.

موانع امنیتی انبار

یک سیستم بازدارنده انبار قوی از ستون‌های ساختمان، ماشین‌آلات، مناطق بسته‌بندی و درگاه‌های بارگیری انبار محافظت می‌کند. علاوه بر این، آنها می توانند با محافظت از کارکنان شما و مشخص کردن خطوط ترافیکی برای اپراتورهای MHE، مسیرهای پیاده روی شما را تقویت کنند.

هیچ وقت برای ارزیابی (و ارزیابی مجدد) ایمنی دستگاه ذخیره سازی خود دیر نیست، صرف نظر از اینکه شما یک مرکز ذخیره سازی جدید یا تاسیس شده را مدیریت می کنید. یک رویکرد فعال ضروری است. شاخص‌های نیاز به حفاظت قفسه بندی انباری شامل نشانه‌هایی از ضربه مکرر یا آسیب مکرر قطعات است.

 

خرید قفسه پیچ و مهره ای

اثرات چیدمان خوب انبار

ایجاد یک عملیات انبار موفق و کارآمد که ذخیره‌سازی را به حداکثر می‌رساند، به بهینه‌سازی برنامه‌ریزی از ابتدا مربوط می‌شود. یک چیدمان خوب انبار باید همیشه دسترسی به موجودی کلی را افزایش دهد.

اما سه هدف دیگر باید در هنگام طراحی چیدمان انبار در نظر گرفته شود. آن اهداف عبارتند از:

1. فضای انبار را بهینه کنید

یکی از اهداف اولویت‌بندی یک چیدمان قفسه بندی انباری خوب، بهینه‌سازی نحوه استفاده از فضای انبار است. استفاده مؤثر از فضای انبار به شرکت‌ها در ایجاد فرآیندهایی کمک می‌کند که زمان کمتری را برای تولید محصول و خروج آن از درب لازم می‌سازد. طرح‌بندی بهترین راه‌ها را برای سازماندهی موجودی و ساده‌سازی فرآیند در هر مرحله در نظر می‌گیرد. هر اینچ از یک انبار باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

2. افزایش بهره وری

عملیات هر شرکتی می خواهد بهره وری را بهبود بخشد و سرعت انجام سفارشات را بدون خطا یا آسیب رساندن به موجودی کالا افزایش دهد. هدف درست طراحی چیدمان انبار، بهینه سازی عملیات شما و در عین حال کاهش احتمال گلوگاه یا خطا است.

3. بهبود مدیریت انبار

طراحی چیدمان قفسه بندی انباری موثر محیطی را فراهم می کند که همه چیز می تواند به طور موثر اجرا شود و عملیات شما می تواند با موفقیت انجام شود. علاوه بر این، چیدمان انبار مستقیماً به نیازهای کلی مدیریت انبار در ایجاد محیطی کمک می کند که در آن موجودی سازماندهی شود، موجودی به سرعت پر شود و سفارشات به موقع انجام شوند.

اگر تمایل دارید در مورد انواع قفسه های انباری بیشتر بدانید به این لینک مراجعه کنید.

خرید قفسه راک

 

دیدگاه‌ها 0

*
*