ایده قفسه انباری

قفسه بندی انبار

ایده برای قفسه انباری

اگر به دنبال ایده برای مرتب سازی انبار یا ایده برای نحوه ی چیدمان انباری خود هستید جای درستی قرار دارید.

فرقی نمیکند که قصد دارید انباری منزل خود را مرتب سازی کنید یا انباری مغازه یا حتی سوله خود را تجهیز کنید، در این مقاله قصد داریم راه کارهایی اصولی برای مرتب سازی، تجهیز و قفسه بندی و بهینه سازی انبار به شما نشان دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع قفسه انباری

قفسه های انباری انواع مختلفی دارند که با توجه به کارایی آنها به سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم میشوند. قفسه های انباری وزن حدود 100 کیلوگرم  تا 3000 کیلوگرم در هر طبقه را تحمل مینمایند.

قفسه های انباری از لحاظ نوع نیز در چند دسته طبقه بندی میشوند:

  • قفسه بندی پیچ و مهره ای
  • قفسه بندی پالت راک انباری
  • قفسه بندی پانل راک انباری
  • قفسه بندی درایوین راک
  • قفسه بندی بالکی راک
  • قفسه بندی کانتی لور

هر کدام از این قفسه ها مشخصات خاص خود را دارند و برای منظورهای متفاوتی به کار برده میشوند، اگر تمایل دارید در مورد قفسه های انباری و انواع آن ها بیشتر بدانید، به این مقاله مراجعه نمایید.

چیدمان انباری

برای یادگیری بهترین نحوه چیدمان قفسه‌های انبار ، ابتدا باید عوامل مهم را شناسایی کنید. سه عامل مهم در چیدمان قفسه بندی و قفسه بندی انبار به شرح زیر است:

بهره وری

وقتی در حال طرح ریزی برای چیدمان قفسه های انبار و خرید قفسه انباری هستید، تقریباً هر تصمیمی که می گیرید می تواند بر کارایی کلی انبار تأثیر بگذارد. و کارآیی مستقیماً بر و سودآوری تأثیر می گذارد.

البته مساله سودآوری برای مرتب سازی انبار منزل ممکن است کارایی چندانی نداشته باشد ولی در نظر داشته باشید منظور از سودآوری و بهره وری درینجا مترادف است و به منظور کارآیی هر چه بهتر انباری است.

و البته شناخت قفسه ها و انتخاب قفسه مناسب برای انبارتان مستقیما بر سودآوری تاثیرگذار است.

در هنگام  چیدمان انباری انتخاب پلن مناسب برای اجرای قفسه بندی بسیار ضروری است، همچنین نحوه ی نقل و انتقال در انبار باید در نظر گرفته شود.

 

سطح عمودی

در نظر گرفتن ارتفاع و سطح عمودی نیز در نحوه ی چیدمان انبار و ایده قفسه بندی آن تاثیرگذار است، با در نظر گرفتن سطح عمودی شما میتوانید از حداکثر فضای انبار خود استفاده کرده و انباری مرتب و زیبا همچنین کارا داشته باشید.

 

در نظر داشتن عرض راهروها

هنگام چیدمان قفسه ها و قفسه های پالت در انبار خود، عرض راهرو یک نکته کلیدی است. به حداقل رساندن عرض راهروها می تواند فضای ذخیره سازی بیشتری به شما بدهد و فرآیندهای شما را کارآمدتر کند.

این موضوع بیشتر در انبارهای بزرگ میتواند تاثیرگذار باشد، راهروهایی با اندازه مناسب رفت و آمد و جابه جایی در نظر بگیرید.

ایمنی

در آخر ایمنی جزو مهم ترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشید، مثلا آیا راهروهای شما به اندازه کافی پهن هستند که از برخوردهایی که می تواند منجر به سقوط اجسام شود جلوگیری شود؟

انتقال کالا ها و وسایل به راحتی صورت میگیرد؟

در انبار منازل شاید نیاز باشد یک نردبان کوچک قرار دهید تا هنگام جابه جا کردن وسابل به مشکلی برنخورید، همچنین در انبارهای بزرگ یا سوله ها که از لیفترک یا پانل پله استفاده میشود باید ظرفیت قفسه ها در نظر گرفته شود.

در این مقاله نکات مفیدی برای استفاده از ظرفیت حداکثری انبار ارائه داده ایم. کلیک کنید

 

ایده قفسه بندی انبار منزل

قفسه های دیواری

قفسه های دیواری یکی از ساده ترین ایده های انباری خانه است. با قفسه ها، سبدها و قلاب های ساده و ارزان، فضای ذخیره سازی گاراژ خود را به سرعت و به راحتی به حداکثر برسانید.

قفسه های دیواری میتواند انتخاب مناسبی برای قفسه بندی انبار منزل شما باشد، قفسه های دیواری مخصوصا زمانی که در  انبار خود دچار کمبود فضا هستید میتواند کمک کننده باشد.

البته این قفسه ها ایراداتی نیز دارند مثلا اگر شما مستاجرهستید و مجبور به نقل مکان شوید نصب و راه اندازی مجدد این قفسه ها ممکن است سخت و زمان بر باشد.

استفاده از سطل یا سبد های بزرگ

یک ایده دیگر قفسه انباری ، استفاده از سطل های بزرگ و سبدها میتواند بسیار کمنک کننده باشد، و نظم و ترتیب بیشتری ایجاد نماید.

میتوانید اقلام مشابه را در این سطل یا سبدها قرار دهید و در مواقع نیاز نیز سریعتر به آن ها دسترسی پیدا خواهید کرد. و این سطل ها را در هر جای انبار که بخواهید، چه در قفسه ها یا روی زمین قرار دهید.

ایده انباری

 

استفاده از رگال دیواری

استفاده از قلاب یا رگال های دیواری نیز بسیار کمک کننده هستند و نظم خاصی ایجاد میکنند، به وسیله این قلاب ها میتوانید وسیله هایی که میخواهید دسترسی راحت تر و سریع تری داشته باشند را روی آن ها قرار دهید.

این قلاب ها مخصوصا برای ابزار ها بسیار عالی عمل میکنند.

 

استفاده از سقف

استفاده بهینه از کل فضای انبار شامل سقف نیز میشود، چگونه ؟؟

با ایجاد یک فضا به وسیله ی اتصالات یا قفسه ها میتوانید از سقف برای نگهداری یک سری وسیله ها مانند، میله های بلند و وسایل سنگین استفاده کنید.

این کار باعث میشود نه تنها انبار مرتب و زیبایی داشته باشید بلکه فضای بیشتری را مورد استفاده قرار دهید و همه چیز در دسترستان باشد.

 

قفسه های ایستاده

بسته به اینکه قصد دارید از قفسه برای چه چیزی با چه وزنی را در انبار خود نگهداری کنید میتوانید از انواع قفسه انباری بهره ببرید.

پر استفاده ترین نوع قفسه های انبار برای انبار منازل، قفسه های پبچ و مهره ای هستند. این قفسه ها نصب آسانی دارند همچنین میتوانید فواصل طبقات را تنظیم کنید و همچنین قیمت مقرون به صرفه ای دارند.

برای خرید قفسه پیچ و مهره ای کلیک کنید.

انواع چیدمان انبار

دانش چیدمان انبار به ایده قفسه انبار و چیدمان اصولی ان کمک خواهد کرد. درینجا شمار ا با انواع چیدمان درست انبار و تاثیرگذار در انبارگردانی آشنا میکنیم.

1. چیدمان انبار U شکل
رایج ترین مورد استفاده، جریان انبار U شکل است. این یک طرح قابل اعتماد برای انبارها است. اجزاء به شکل نیم دایره چیده میشوند، حمل و دریافت در مقابل یکدیگر و ذخیره سازی در وسط قرار دارد.

2. چیدمان انبار I شکل
چیدمان انبار I شکل در شرکت‌های بزرگی که فضاهای انبار بزرگ‌تری را اداره می‌کنند، محبوب است. این به این دلیل است که آنها معمولاً حجم بالاتری از کالاها را به داخل و خارج و نیازهای کلی قفسه بندی را تجربه می کنند. علاوه بر این، شکل I به طور موثر عمل می کند و برای طرح گردش کار درون و بیرون آن ایده آل است.

3. جریان انبار L شکل
کمترین نوع استفاده از چیدمان، چیدمان انبار L شکل است. این پیکربندی برای قرار دادن یک ساختمان های کوچک به شکل، L شکل انتخاب شده است و اغلب در تاسیسات بزرگ دیده نمی شود.

انواع قفسه انباری و تفاوت آنها را در این مقاله بخوانید.

خرید قفسه صنعتی سنگین

دفتر انبار چیست؟

دفتر در انبار یک منطقه تعیین شده است که برای تسهیل امور اداری و فراهم کردن فضایی برای برگزاری جلسات و تکمیل مدارک مورد استفاده قرار می گیرد. این به پرسنل انبار، سرپرستان و مدیران به طور یکسان این فرصت را می دهد تا با یکدیگر ارتباط موثرتری داشته باشند تا بهره وری انبار را به حداکثر برسانند.

 

آیا دیوارها برای دفتر شما مهم هستند؟

بله، یک دفتر کار مناسب دارای دیوار و در است. به عبارت دیگر، یک دفتر در یک فضای ذخیره سازی، منطقه ای است که به تمرکز و آرامش اختصاص داده شده است. با داشتن یک دفتر در محل، کارکنان می توانند فعالیت ها را اولویت بندی کنند و فرصت های بهبود را بسیار سریعتر از زمانی که مجبور به سفر خارج از محل برای پشتیبانی شوند، شناسایی کنند. علاوه بر این، از آنجایی که عملیات انبار ممکن است با خطرات و خطرات ایمنی مختلفی مانند ماشین آلات با صدای بلند یا الزامات بلند کردن سنگین همراه باشد، داشتن یک دفتر در انبار تضمین می کند که کارکنان هنگام انجام وظایف روزانه خود به یک فضای راحت و امن دسترسی دارند.

خرید قفسه راک