چیدمان صحیح قفسه سوپرمارکتی

قفسه فروشگاهی

چیدمان صحیح برای قفسه سوپرمارکتی

خرید قفسه سوپرمارکتی

استفاده از قفسه در فروشگاه ها برای تسهیل در نمایش کالا و خرید محصولات توسط مشتریان می باشد. اما اگر سیستم ها به درستی و معقول استفاده نشوند، نه تنها نقش قفسه را بازی نمی کنند، بلکه دردسرهای زیادی را برای خود به همراه خواهند داشت. بنابراین نحوه یافتن چیدمان صحیح و معقول قفسه ها می تواند چالش برانگیز باشد.

همچنین نمایش کالا بهینه می تواند خرید را تسهیل کرده و کارایی فروش را بهبود بخشد.

طبق آمار، در صورتی که فروشگاه بتواند به درستی از تجهیزات و قفسه های فروشگاهی و فناوری نمایش کالا استفاده کند، فروش بر اساس اصل 10 درصد قابل افزایش است. (Heda Shelves)

چگونه می توان فروش را برای فروشگاه ها با نمایش محصول افزایش داد؟

نمایش بهینه کالا می تواند خرید را تسهیل کرده و کارایی و فروش را بهبود بخشد. این نکته ی تبلیغاتی اصلی صنعت فروش است و به روش مهمی از تبلیغات اشاره دارد که محصولات را به عنوان بخش اصلی در بر می‌گیرد و با استفاده از روش‌ها و لوازم ، فروش را افزایش می‌دهد تا محصولات را به طور منظم مطابق با ایده‌ها و نیازهای تجاری فروشندگان به نمایش بگذارد.

طبق آمار، در صورتی که فروشگاه بتواند به درستی از تجهیزات و قفسه های فروشگاهی و فناوری نمایش کالا استفاده کند، فروش بر اساس اصل 10 درصد قابل افزایش است.

خرید قفسه دیواری فروشگاهی

مزایای قرار دادن هوشمند محصولات غذایی در قفسه

برنامه ریزی هوشمند فضای قفسه به معنای قرار دادن محصولات به گونه ای است که دسترسی را برای مشتریان تسهیل کند. این استراتژی مزایای زیادی دارد:

  1.  جلب توجه: هدف این است که محصول و محل قرارگیری آن تأثیر مثبتی بر مشتری بگذارد و خرید را تسهیل کند.
  2.  کشف محصولات جدید: قرار دادن هوشمندانه محصولات یا اقلام جدید در فروش باعث می شود تا آنها را راحت تر متوجه  این محصولات شوند، و توجه مشتریان را برمی انگیزد و آنها را تشویق می کند آنها را امتحان کنند.
  3. ساده سازی فرآیند خرید: قرار دادن هر محصول در مناسب ترین مکان و ارتفاع برای مشتریان، خرید آنها را تسهیل می کند و تجربه دلپذیرتری را برای آنها به ارمغان می آورد.
  4.  افزایش فروش: مدیریت هوشمند قفسه مستقیماً بر سود نهایی تأثیر می گذارد زیرا باعث افزایش فروش می شود.

تجارت بصری چیست؟

تجارت بصری، عمل طراحی و چیدمان نمایش‌ها و چیدمان‌های فروشگاه به‌گونه‌ای است که مشتریان را درگیر کرده و تجربه خرید آنها را افزایش دهد. تجارت بصری شامل استفاده از عناصر بصری مختلف، مانند نور، تابلو، رنگ و محل قرارگیری محصول، برای ایجاد یک صفحه نمایش زیبا و منسجم است که به طور موثر محصولات فروشگاه را به نمایش می گذارد. تجارت بصری موثر می تواند به خرده فروشان  در صنایع مخلف و فروشگاههای مواد غذایی کمک کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و فروش را افزایش دهند.

  1. قفسه های نمایش فروشگاه خرده فروشی

    قفسه های نمایش رایج در سوپرمارکت ها شامل قفسه های ویترین فروشگاه های فولادی و قفسه های چوبی و فلزی است.

    1.قفسه مغازه فلزی
    ظرفیت بارگیری خوب و ساختار پایدار باعث می شود برای مدت طولانی شکل ظاهری خود را حفظ نمایند و بالاترین نسبت هزینه به عملکرد را در بین انواع قفسه های نمایش فروشگاهی داشته باشند.

    2.قفسه های فلزی و چوبی
    پانل پشتی و روکش جانبی ساخته شده از چوب محافظ محیطی با چگالی بالا باعث می شود اجناس روی قفسه های فولادی و چوبی با کیفیت تر باشند.

    3.اکریلیک
    اکریلیک دارای بافت و زیبایی شبیه به شیشه است، اما وزن آن به سبک پلاستیک و همچنین جامد و بادوام است. اغلب به عنوان لوازم جانبی مانند برچسب قیمت، تقسیم کننده محصولات، لایه های قفسه برای لوازم آرایشی و غیره استفاده می شود.

  2. ظاهر

    انتخاب قفسه ها و ویترین مغازه ها به طراحی سوپرمارکت ها بستگی دارد.

    .1 انتخاب قسمت
    قفسه های سوپر مارکت می توانند فضای فروشگاه را به صورت بصری گسترش دهند. طراحی و چیدمان قفسه ها نقش مهمی در جلوه ی ظاهری فروشگاه و در دسترس قرار دادن محصولات برای مشتری و همچنین تاثیر زیادی بر زیبایی فضای داخلی فروشگاه دارند.

    .2 رنگ
    قفسه های فلزی سوپر مارکت ها معمولا در رنگ های مشکی، سفید و قرمز و یا تریکبی ازین سه رنگ استفاده می شوند ولی ین قفسه ها در رنگ بندی های دیگر نیز به چشم میخورد. چوب پنل های جانبی و پشت قفسه های فلزی و چوبی ویترین مغازه نیز دارای سایه های متفاوتی است. قفسه های نمایش سوپرمارکت های تیره رنگ مدرن تر هستند و سبک مد فروشگاه را برجسته می کنند. قفسه های نمایش سوپرمارکت های رنگ روشن مختصر هستند و فروشگاه را شاداب تر و روشن تر می کنند.

قفسه هایپرمارکتی

قفسه بندی فروشگاهی

3. فضای خرید کارآمدتر

1. عرض راهرو را با توجه به حجم عبور و مرور مشتری طراحی کنید که می تواند از فضای ذخیره سازی به طور کامل استفاده کند
2.با دسته بندی کالا و توزیع در فروشگاه ها و قرار دادن استاندارد قفسه سوپر مارکت، مشتریان می توانند به راحتی را شناسایی کنند که برای خرید راحت به کدام قسمت فروشگاه مراجعه کنند.
3. ایجاد ارتباط بین فروشندگان و مشتریان باعث ایجاد تعامل مثبت بین شما و مشتری میشود.

ارتفاع صحیح قفسه سوپر مارکت

در مورد ارتفاعی که محصولات در قفسه ها قرار می گیرند، سه دسته وجود دارد:

⇒ در سطح چشم:

در محدوده دید قرار دارد. این سطح اصلی است. محصولاتی که شرکت بیشتر به فروش آنها علاقه دارد باید در آنجا قرار گیرند زیرا یا حاشیه سود بیشتری از فروش خود ایجاد می کنند یا مستقیماً با نیازهای نشان داده شده توسط مشتریان مطابقت دارند. اقلام موجود در فروش نیز در این سطح قرار دارند زیرا سوپرمارکت ها به دنبال تأثیر مستقیم هستند و باعث می شوند که آنها راحت تر متوجه شوند.

⇒ در سطح دست:

گرفتن آنها راحت‌تر است زیرا حداقل تلاش لازم است. محصولات رایج در این سطح قرار می گیرند، محصولاتی که مشتریان قبلاً برای خرید آنها برنامه ریزی کرده بودند. محصولات با گردش مالی کم نیز برای تسهیل فروش در این سطح قرار می گیرند.

⇒ در سطح پا:

محصولات در نظر گرفته شده برای کودکان معمولاً در این ارتفاع قرار می گیرند زیرا می توانند آنها را برداشته و خرید خود را از بزرگسالان مطالبه کنند. این سطح همچنین شامل محصولاتی با تقاضای کم یا با علاقه فروش کم برای شرکت است زیرا حاشیه فروش کمتری را ارائه می دهند.

خرید قفسه دیواری سوپرمارکتی

چند نکته کلیدی

  • نظم و سازماندهی شرط اساسی نمایش محصول است.
  • مشتریان هدف خود را شناسایی کنید
    مهمترین قدم اول در ساخت فروشگاه و سوپرمارکت خود، شناسایی افرادی است که می خواهید جذب کنید. شما باید در ذهن خود در مورد اینکه مشتری شما چه کسی است و چه چیزی از یک کسب و کار مانند شما نیاز دارد، کاملاً آماده باشید تا به وضوح انتظارات آنها را درک کنید. هنگامی که مشتری خود را درک کردید، می توانید بفهمید که آنها به چه چیزهایی نیاز دارند و چگونه می توانید این شکاف را با اقداماتی در مورد سبک فروشگاه، چیدمان آن و نمایش تجاری خود پر کنید.
  • فروشگاه خود را راحت و خرید آسان کنید
    برای چیدمان قفسه سوپر مارکت یا طراحی پلانوگرام، این کار را طوری انجام دهید که مشتریان بتوانند نگاهی سریع داشته باشند و ساختار فروشگاه را به سرعت یاد بگیرند.

مهم است که یک چیدمان فروشگاه به خوبی سازماندهی شده با توجه به کالای خود برنامه ریزی کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

  • نمایش محصولات به روش های خلاقانه و جالب
    مثلا استفاده از لوازم جانبی قفسه بندی مانند انواع قلاب برای نمایش کالاهای خود یا سبد های حراجی و…

اگر قصد تاسیس فروشگاه مواد غذایی دارید میتوانید از مشاوران باتجربه پارس قفسه کاوه کمک بگیرید.

تلفن های مشاوره و کارشناسی:

09120563551

09037245551

 

دیدگاه‌ها 0

*
*