ویژگی های قفسه بندی راک صنعتی با کیفیت

قفسه راک صنعتی

ویژگی های قفسه راک صنعتی با کیفیت

قفسه بندی صنعتی سازه های فلزی هستند که برای ذخیره کالاها در یک انبار یا تاسیسات صنعتی طراحی شده اند. انواع مختلف قفسه بندی صنعتی یک عنصر کلیدی در عملکرد روان یک انبار هستند و نقش اصلی را در عملیات لجستیک و زنجیره تامین شرکت ها ایفا می کنند.

لازم به یادآوری است که اگرچه قفسه بندی صنعتی یک محصول ساده با ساختار استاندارد به نظر می رسد، اما در واقعیت بسیار متفاوت است.

طراحی سیستم‌های انباری از قفسه‌ بندی صنعتی، نتیجه تحقیقات مهندسی و تلاش‌های نوآورانه‌ای است که امکان ایجاد ساختارهای کارآمد را برای بهینه‌سازی زمان و فضای شرکت‌ها در سطح جهانی فراهم می‌کند.

عوامل تاثیر گذار بر کیفیت قفسه بندی

کیفیت قفسه بندی صنعتی توسط تعدادی از عوامل تعیین می شود که شامل فرآیند تولید، تجربه سازنده، مواد مورد استفاده  و همچنین پیروی از فرآیند مدیریت کیفیت تایید شده است.

مواد اولیه مورد استفاده

استفاده از مواد درجه یک به ویژه برای ساخت تجهیزات انبارهای صنعتی باکیفیت مانند قفسه بندی، قفسه بندی پالت، قفسه بندی سنگین و … مهم است. فولاد ماده غالب مورد استفاده است و به این محصولات مترادف قفسه بندی یا قفسه فلزی یا فولادی گفته می شود . در حالی که فلزاتی مانند آهن به طور طبیعی وجود دارند، فولادها آلیاژهای مصنوعی آهن و کربن (تا 2 درصد) و سایر عناصر هستند. محتوای کربن و سایر عناصر آلیاژی به خواص مکانیکی خاصی در فولاد می رسد.

به عنوان مثال، فولاد ضد زنگ بسیار مقاوم در برابر آسیب خوردگی است. از انواع آن می توان به فولادهای بدون آلیاژ، میکرو، کم آلیاژ و پر آلیاژ اشاره کرد و انتخاب مواد به کار رفته مورد نظر فولاد (به عنوان مثال کیفیت های مختلف بین ساخت و ساز یا مهندسی مکانیک) بستگی دارد.

پردازش و تکمیل سطح

قفسه بندی صنعتی زندگی خود را به عنوان کلاف های فولادی نواری آغاز می کند که روی قرقره های چرخشی قرار می گیرند، باز می شوند و به ماشین آلات پانچ، تاشو و برش وارد می شوند. قرقره های تراشکاری مجهز به دستگاه های جوشکاری نواری هستند تا جریان کار مداوم را تضمین کنند. در دستگاه صاف کننده، ناهمواری و کشش در نوار فولادی برای پردازش بهینه بعدی حذف می شود. سپس نوار فولادی صاف شده به دستگاه پانچ اتوماتیک وارد می شود که می تواند به طور جداگانه یا به دستگاه پروفیل روشن شود.

اینجاست که قفسه ها، پایه ها، تکیه گاه ها و تیرهای قفسه بندی صنعتی تولید می شود. تکیه گاه ها و تیرهای متقاطع برای سیستم های قفسه بندی به طول صحیح بریده می شوند، تمیز می شوند و با رنگ های RAL (از جمله عبور از کوره) یا گالوانیزه گرم (گالوانیزه سنزیمیر یا گالوانیزه نواری) بر اساس DIN EN 10142 برای ضربه پوشش داده می شوند. و حفاظت در برابر خوردگی و ظرفیت باربری مکانیکی بالا. در گالوانیزه گرم، اجزای قفسه در روی مایع داغ فرو می‌روند. بعداً می توان اجزا را با سطح خاکستری نقره ای براق و کمی مات تشخیص داد.

پایه های پروفیلی در یک قاب عمودی تمام شده جمع می شوند که بعداً قفسه ها، توری ها و غیره در آن قرار می گیرند. اصولاً کلیه قفسه بندی های صنعتی BITO، قفسه های ذخیره سازی، سیستم های قفسه بندی و قفسه بندی های سنگین فاقد لبه های تیز هستند. ناگفته نماند که کیفیت مطلوب به طور مداوم در کل فرآیند تولید صنعتی نظارت می شود. تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت مطابق با DIN EN ISO 9000 انجام می شود.

قابلیت گسترش سیستم قفسه بندی

برای ایجاد محفظه های ذخیره سازی در یک انبار یا کارخانه، قفسه بندی صنعتی را می توان با استفاده از طراحی استارت و محفظه اکستنشن در ساختار پیچ و مهره ای یا بدون پیچ و مهره گسترش داد. برخی از سیستم ها همچنین دارای طیف گسترده ای از لوازم جانبی مانند تقسیم کننده ها، روکش ها، کشوها یا کمد هستند که سیستم را انعطاف پذیرتر و مفیدتر می کند. قفسه بندی بدون پیچ و مهره را می توان به سرعت و به راحتی با یک پتک لاستیکی مونتاژ کرد، در حالی که سیستم های قفسه بندی پیچ و مهره ای با پیچ کردن اجزای قفسه به یکدیگر متصل می شوند.

اگر فضا کم باشد، سیستم‌های چند لایه (MGA) می‌توانند راه‌حلی را ارائه دهند که با گسترش به سمت بالا برای استفاده کامل از ارتفاع موجود، استفاده از فضای کف را به حداکثر می‌رساند. MGA ها مزایای زیادی برای ذخیره سازی دارند زیرا کالاها را می توان در سطوح مختلف بسته به فرکانس انتخابی آنها ذخیره کرد. MGAها به راحتی قابل گسترش و سازگاری با طیف گسترده ای از انواع اقلام و اوج بار کاری هستند.

این سیستم‌های قفسه‌بندی را می‌توان با پله‌ها، نرده‌ها، ناودان‌های مارپیچ، بالابرها و غیره گسترش داد. با قفسه‌بندی باکیفیت بالا از پارس قفسه کاوه، از برنامه‌ریزی و طراحی تا نصب و بازرسی از پشتیبانی متخصصان طراحی انبارداری بهره‌مند می‌شوید.

انطباق با مقررات بین المللی 

تمامی قوانین جهانی و خاص کیفیت در هر کشوری باید هم در ساخت و هم در طراحی قفسه بندی صنعتی رعایت شود.

به طور کلی برای خرید قفسه های صنعتی موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • استفاده از مواد اولیه مرغوب
    قفسه های سنگین باید کاملا ایمن و با قابلیت تحمل وزن بالا تولید شوند. برای ماندگاری یک محصول، تولیدکننده باید از مواد با کیفیت بالا استفاده کند.
  • تدوین قوانین ملی و بین المللی
    طراحی و تولید قفسه سنگین باید با استانداردهای کیفی داخلی و بین المللی هر کشور مطابقت داشته باشد.
  • تیم فنی مهندسی
    مهندسان محاسبات ساختاری و ظرفیت بار را برای سیستم قفسه بندی پیچیده انجام می دهند. بنابراین، یک تیم فنی مهندسی باید یک قفسه با کیفیت بالا را تأیید کند.
  • قابلیت اطمینان فرآیند تولید
    بهترین قفسه ها با استفاده از یک فرآیند تولید خودکار تولید می شوند که شامل کنترل کیفیت، نظارت و قابلیت ردیابی در هر مرحله است.
  • آزمون
    هر قفسه قبل از فروش باید یک تست کیفیت توسط متخصص را پشت سر بگذارد. بنابراین، گواهی کیفیت در هنگام انتخاب قفسه های سنگین بسیار مهم است.

اگر قصد خرید قفسه راک صنعتی دست دوم دارید در این مقاله تفاوت قفسه های نو و کارکرده را توضیح داده ایم.

دیدگاه‌ها 0

*
*