خرید قفسه راک صنعتی و انباری کارکرده یا نو ؟

قفسه راک صنعتی

قفسه راک نو بخریم یا دست دوم؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که هنگام تصمیم به خرید قفسه راک صنعتی و قفسه انباری ذهن خریدار را مشغول میکند این است که قفسه دست دوم بخرم یا نو؟

خرید قفسه دست دو یا کارکرده میتواند باعث شود در هزینه های خود صرفه جویی زیادی کنید ولی با این حال اشکالات زیادی نیز دارد.

در این مقاله سعی داریم راه کارهایی به شما ارائه دهیم تا با توجه و در نظر گرفتن این نکات بتوانید تصمیم گیری درستی داشته باشید.

برای خرید قفسه راک صنعتی ابتدا باید یک سری نکات اولیه را مدنظر داشته باشید که هر کدام از این نکات میتواند در این پروسه به شما کمک کند، در مقاله دیگری این نکات را کاملا شرح داده ایم. کلیک کنید

در قدم بعدی یک سری فاکتورها را باید در نظر داشته باشید.

1- محدودیت

باید در نظر داشته باشید که قفسه های کارکرده به صورت محدود در بازار وجود دارند و انتخاب های شما برای قفسه مناسب را محدود میکند.

برای مثال شما ممکن است قصد تجهیز انبار خود که متعلق به فروشگاه لوازم یدکی میباشد را داشته باشید، این بدین معناست که قفسه ای که شما برای انبار خود نیاز دارید لازم است که  چیزی حدود 150 کیلوگرم وزن در هر طبقه را تحمل کند، ار تفاعی حدود 2 متر داشته باشد.

با این اوصاف آیا قفسه کارکرده با این مشخصات درخواستی در بازار وجود دارد؟ در اکثر مواقع خیر.

2-تضمین سلامت

قفسه های کارکرده هیچ گونه ضمانتی برای سالم بودن قفسه ندارند.تقریباً تمام قفسه‌های پالت استفاده‌شده «همان‌طور که هست فروخته می‌شوند» و با ضمانت سلامت و یا بازگردادن آن فروخته نمیشوند.

بعضی از قفسه ها به دلایل استفاده نادرست و نگهداری کالاهایی با بیش از توان استاندارد قفسه به مرور زمان دچار آسیب دیدگی میشوند و یا فولاد آنها از کیفیت کافی برخوردار نباشد تا بتواند در طولانی مدت در انبار یا فروشگاه شما دوام کافی داشته باشد.

قفسه های دست دوم ممکن است  جوشکاری و نصب آن ها به درستی و توسط افراد متخصص انجام نشده باشد و جوش‌ها ممکن است زودتر از کار بیفتند یا اجزای تاب خورده ممکن است مونتاژ ایمن را  نداشته باشند و پس از دریافت نیز  امکان مرجوعی آنرا نخواهید داشت.

3-عدم تطابق قفسه ها

در اکثر مواقع شما نمیتوانید قفسه ها را از صاحب اصلی آن بخرید، در این میان واسطه هایی وجود دارند که در صورت این گونه خرید ممکن است با مشکل ناهماهنگی قفسه ها با یکدیگر مواجه شوید.

بدین معنا که قفسه هایی ک خریداری نموده اید از دو یا چند مدل مختف هستند و با هم تطابق ندارند یا جنس آن ها ممکن است با هم متفاوت باشد و در این مورد دچار مشکل شوید.

4-ایمنی

نکته دیگر که باید در نظر بگیرید این است که نمی دانید سیستم قفسه قبل از خرید شما چگونه استفاده شده است. برخی از آسیب های قفسه را می توان به راحتی پنهان کرد و تشخیص آسیب ناشی از بارگذاری بیش از حد یا سوء استفاده را دشوار می کند.

این قفسه ها ممکن است ایمنی شما یا کرکنانتان را به خطر بیاندازند. مجدداً به عنوان خریدار، بسیار توصیه می شود که همه محصولات را ارزیابی کرده و تا حد امکان در مورد سیستم قفسه اطلاعات کسب کنید.

*اشتباهاتی که باید در سیستم قفسه بندی انبار خود اجتناب کنید:

  • بازرسی مکرر

وقتی نوبت به انبار شما می رسد، فقط بهترین ها کفایت می کنند. بازرسی ماهیانه راک باید توسط پرسنل آموزش دیده انجام شود و یک شرکت تخصصی باید یک سال در میان یک بازرسی جامع سالانه انجام دهد.

عواقب خرابی قفسه می تواند شدید باشد، از آسیب به تجهیزات و موجودی تا حتی مرگ و میر. یک متخصص به دنبال عوامل و شکاف‌هایی می‌گردد که می‌توانند باعث خطر آتش‌سوزی یا سایر مسائل مربوط به برچسب‌های ظرفیت بار شوند. آنها اطمینان حاصل می کنند که برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد، روی هر آیتم به طور دقیق نمایش داده می شوند.

  • استفاده از قفسه بندی نامناسب برای محصولات خود

استفاده از قفسه نامناسب می تواند منجر به تخریب و بی ثباتی شود. هنگام تعمیر سیستم قفسه بندی، لازم است به یاد داشته باشید که تعمیرات جوشکاری توصیه نمی شود مگر اینکه توسط یک جوشکار معتبر و تحت نظارت انجام شود. الزامات متعددی باید برآورده شود تا روش جوشکاری خانگی ایمن و با حداقل خطر عمل کند، که دریافت تاییدیه را بسیار چالش برانگیز می کند.

  • مسیر عبور و مرور گیچ کننده

باید دقت داشته باشید که در انبارهای بزرگ که رفت و آمد هم زیاد است، از تابلوهای راهنما و نوارهای رنگی مسیر عبور و مرور را مشخص کنید تا در فرایند انبارگردانی اختلال ایجاد نشود.

 

 

قفسه راک نو

در مقابل قفسه های نو متنوع هستند و میتوان با توجه به نیاز و اندازه مورد نظر خود قفسه ها را خریداری نمایید، این موضوع باعث میشود از تمامی ظرفیت انبار خود به بهترین نحو استفاده کنید.

همچنین خیالتان بابت کیفیت قفسه ها و سلامت آن ها میتواند راحت باشد. و محصولات را کیفیت بالا و گارانتی تحویل بگیرید.

اگر با این حال قصد دارید که قفسه دست دوم تهیه کنید مطمعن شوید  که قفسه ها در شرایط خوبی قرار دارد و ظرفیت تحمل بار مناسبی را که شما نیاز دارید را دارد و از نظر قیمتی کاملا به صرفه است.

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید با شماره 09120563551 در ارتباط باشید.

برای خرید قفسه راک صنعتی کلیک کنید.