نکات مهم برای انتخاب قفسه بندی برای انبار

عکس انباری

قفسه بندی انبار

برای استعلام قیمت قفسه انبار کلیک کنید.

هنگام انتخاب قفسه بندی انباری چه نکاتی را باید در نظر بگیریم.

اندازه گیری

یکی از موارد مهم برای انبارش کالا در انبار و قفسه بندی آن، اندازه محیط انبارش است.

اندازه گیری محیط انباری به شما کمک میکند که از ابتدا سیستم چیدمان قفسه خود را مشخص کنید و بعد بر اساس سیستم چیدمان میتوانید طول قفسه بندی خود را مشخص نمایید.

همچنین میتوانید سیستم جابه جایی و نقل و انتقالات کالاها را نیز مشخص کنید. مثلا در مورد کالاهای سنگین از لیفتراک استفاده میکنید و اگر پاسخ بله باشد آیا این جابه جایی از سیستم LIFO تبعیت میکند یا از سیستم FIFO استفاده میکنید.(در مورد این سیستم ها و آشنایی با آنها اینجا بخوانید)

این کار باعث میشوند نه تنها در وقت صرفه جویی کنید بلکه در هزینه خود نیز صرفه جویی خواهید کرد.

مشخص کردن نیازها

در گام بعدی باید مشخص کنید چه نوع قفسه ای را نیاز دارید، برای این کار ابتدا لازم است که حجم کالای مورد استفاده و وزن آن را مورد بررسی قرار دهید.

با مشخص کردن این دو فاکتور میتوانید در ابتدا نوع قفسه مورد نظر خود را تعیین کنید و معین کنید چه میزان کالایی با چه وزنی قرار است در هر کدام از طبقات این قفسه ها قرار بگیرد و همچنین نوع جابه جایی آن ها را مشخص میکنید.

سیستم قفسه بندی

وقتی نوع قفسه خود را انتخاب کردید در محله بعد باید سیستم قفسه بندی را مشخص کنید. آیا سیستم قفسه بندی شما قرار است خودراهرو باشد یا از سیستم های پلکانی استفاده میکنید.

هر کدام ازین سیستم ها چه مقدار از فضا را به خود اختصاص میدهد و بهترین نوع سیستم قفسه بندی برای انتقال راحت بار ها مناسب است.

بودجه بندی قفسه بندی انبار

یک فاکتور دیگر در قفسه بندی و تجهیز انبار، بودجه تخصیص یافته است. لازم است که در ابتدا بودجه ی خود را مشخص کنید اینکار باعث میشود از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

بررسی محیط

این بخش در مورد بررسی فضای مورد استفاده در جهت اینکه آیا فضای مورد استفاده برای نگهداری اقلامی که انبار میشوند مناسب است. اینکه از نظر ایمنی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید.

بنابراین نیاز است که فضای مورد استفاده را کاملا بررسی کنید.

طراحی نقشه

در مرحله بعدی باید یک نقشه کامل از قفسه بندی انبار که میخواهید برای فضای انبار ایجاد کنید تهیه نمایید. فضای انبارها چه کوچک و چه بزرگ باشد اگر به درستی چیدمان نشود، نمیتوان از کل فضا به درستی بهره برد و ممکن است فضاهای انبارش بدون دسترسی مطلوب ایجاد شود یا بخشی از فضا نتواند مورد استفاده واقع شود.

و حتی ایجاد پلن یا نقشه قفسه بندی بخش مهمی از قفسه بندی انبار را در بر میگیرد، زیرا تهیه پلن میتواند در وقت صرفه جویی زیادی نماید و همینطور هزینه را پیش بینی نماید.

 

نکاتی برای انبارداران و کارکنان

  • انبارداران و کسانی ک در انبار رفت و آمد میکنند میبایست از لباس مناسب و کفشهای ضد لغزش استفاده کنند.
  • در انبارهایی ک سرو صدای زیادی دارد میتوانیید از محافظ گوش استفاده کنید
  • استفاده از دستکش مناسب و کلاه ایمنی توصیه میگردد.

نکاتی برای ایمنی انبار

  • انبار حتما مجهز به سیستم اطفاء حریق باشد.
  • از تابلوهای راهنما و کدگذاری راهروها  استفاده کنید.
  • جعبه کمک های اولیه در دسترس باشد.
  • آژیر و چراغ هشدار قرار دهید.
  • طراحی و استفاده درست سیستم انبارگردانی
  • سیستم قفسه‌بندی متناسب با شرایط انبار و نوع و وزن کالاها باشد.
  • قفسه‌بندی باید در برابر ضربه مقاوم باشد.
  • استانداردها در فرایند نصب قفسه لحاظ شوند.
  • تعیین فاصله مناسب بین هر ردیف از قفسه‌ها
  • عدم جوش دادن تجهیزات و قطعات جانبی بدون در نظر گرفتن استانداردها

اثرات چیدمان خوب انبار

1. بهینه سازی فضای انبار
یکی از اهداف اولویت‌بندی یک چیدمان انبار خوب، بهینه‌سازی نحوه استفاده از فضای انبار است. استفاده مؤثر از فضای انبار به شرکت‌ها در ایجاد فرآیندهایی کمک می‌کند که زمان کمتری را برای تولید محصول و خروج آن از انبار صرف کنند. طرح‌بندی بهترین راه‌ها را برای سازماندهی موجودی و ساده‌سازی فرآیند در هر مرحله در نظر می‌گیرد. هر اینچ از یک انبار باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

2. افزایش بهره وری
عملیات هر شرکتی می خواهد بهره وری را بهبود بخشد و سرعت انجام سفارشات را بدون خطا یا آسیب رساندن به موجودی کالا افزایش دهد. هدف طراحی چیدمان انبار صحیح این است که عملیات شما را بهینه سازی کند و در عین حال احتمال خطا را کاهش دهید.

3. بهبود مدیریت انبار
طراحی چیدمان انبار موثر محیطی را فراهم می کند که همه چیز می تواند به طور موثر اجرا شود و عملیات شما می تواند با موفقیت انجام شود. علاوه بر این، چیدمان انبار مستقیماً به نیازهای کلی مدیریت انبار در ایجاد محیطی کمک می کند که در آن موجودی سازماندهی شود، موجودی به سرعت پر شود و سفارشات به موقع انجام شوند.

 

استفاده از تیم اجرایی

ایمن سازی و رعایت نکات مهم انبارداری در انبار از ضروریاتی است که عدم توجه به آن خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به ممکن است به همراه داشته باشد.

استفاده از یک تیم اجرایی متخصص میتواند در وقت و کاهش هزینه ها به شما کمک شایانی نماید. برای خرید قفسه راک صنعتی سنگین به این لینک مراجعه کنید.

امیدواریم این اطلاعات به شما در طراحی و قفسه بندی انبارتان کمک کند. در ضمن تیم ما در هر کدام از مراحل انتخاب قفسه بندی مناسب تا طراحی نقشه و نصب قفسه انباری در کنار شماست.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 09120563551 تماس حاصل نمایید.