عوامل تاثیرگذار در ارتفاع قفسه بندی راک

عوامل تاثیرگذار در ارتفاع قفسه بندی راک

اگر قفسه راک صنعتی در انباری شما مانند بسیاری از انبارهای دیگر با کمبود فضا مواجه شده است و سعی می کنید کالاهای بیشتری را در یک فضای محدود قرار دهید. در مواجهه با افزایش فضای مورد استفاده انبار، جابه‌جایی کالاها و بهینه سازی همیشه امکان‌پذیر نیست. عوامل مختلفی استفاده از فضای انباری را به چالش خواهد کشید.

در صورت اینکه در ابتدا همه موانع و استانداردها را در نظر بگیرید احتمال برخورد با این چالش ها در آینده را کاهش خواهید داد، آیا می خواهید بدانید آنها چه هستند؟ این مقاله جنبه هایی را که باید قبل از نصب قفسه راک صنعتی در نظر گرفته شود، مورد بحث قرار می دهد.

 

قبل از نصب قفسه راک انبار چه فاکتورهای اساسی را باید در نظر گرفت؟

سیستم قفسه‌ راک صنعتی پالت یا مجموعه‌ای از قفسه‌های پالت یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مورد استفاده در صنایع، به‌ویژه در مراکز توزیع و انبارها است. این نه تنها محصولات فلزی سنگین را ذخیره می کند، بلکه به سازماندهی انبار شما نیز کمک می کند و امکان استفاده بهینه از فضای موجود را فراهم می کند. قبل از نصب سیستم قفسه بندی پالت، صاحبان انبار باید چندین فاکتور را در نظر بگیرند تا از اشتباهات انبارداری جلوگیری کنند.

فاکتورهای ضروری که باید قبل از نصب سیستم قفسه بندی راک در نظر گرفت

هنگامی که با نیاز به ذخیره اقلام بیشتری در یک فضا مواجه شدید، ممکن است بخواهید به دنبال آن باشید که استفاده از فضای ذخیره سازی عمودی می تواند به شما کمک کند تا موجودی بیشتری را در انبار خود جای دهید بدون اینکه تأثیری بر کارایی در انتخاب سفارش ها داشته باشد. شما فقط به قفسه راک مناسب نیاز دارید تا امکان ذخیره سازی عمودی را فراهم کنید.

هنگام انتخاب این قفسه پالت، بزرگترین عاملی که باید در نظر بگیرید این است که چقدر باید بالا باشد. به طور معمول، قفسه های پالت را می توان در طبقات متشکل از پایه های عمودی و تیرهای قفسه بندی قرار داد. تعداد پشته های مورد نیاز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد که قبل از خرید قفسه پالت باید همه آنها را در نظر بگیرید.

  • هنگام انتخاب قفسه راک صنعتی، ارتفاع سقف خود را در نظر بگیرید.

اولین قدم واضح، در انتخاب قفسه راک، در نظر گرفتن ارتفاع سقف انبار شما است. برای مثال، اگر سقف های 4 متری دارید، نمی توانید قفسه هایی با ارتفاع 4 متر بخرید، در حالی که قفسه های 3 متری ممکن است برای سقفی با این ارتفاع  ایده آل باشد.

اطمینان حاصل کنید که دقیقاً می دانید سقف های شما در هر مکانی که می خواهید فضای ذخیره سازی خود را به صورت عمودی گسترش دهید چقدر بالا می رود. ارتفاع سقف ممکن است در داخل انبار متفاوت باشد، به خصوص اگر ساختمان شما دارای سقف شیبدار یا زوایای غیر معمول باشد. هنگامی که از ارتفاع سقف خود مطلع شدید، می توانید با دقت بیشتری عوامل دیگری را که بر ارتفاع قفسه پالت انتخابی شما تأثیر می گذارد، ارزیابی کنید.

  • هنگام انتخاب قفسه راک، دسترسی لیفتراک های خود را در نظر بگیرید.

اگر لیفتراک های دسترسی شما نتوانند به آن دسترسی داشته باشند، ذخیره کردن موجودی به صورت عمودی برای شما مفید نخواهد بود. برای این منظور، قبل از خرید قفسه راک، ارزیابی کنید که لیفتراک شما تا چه حد می تواند به ارتفاع برسد. اگر آنها نمی توانند به اندازه ای که می خواهید موجودی را ذخیره کنید، برسند، یا باید در چیدمان انبار خود تجدید نظر کنید یا باید روی تجهیزات جدید سرمایه گذاری کنید.

اگر مورد دوم است، هزینه خرید تجهیزات جدید را به عنوان بخشی از هزینه خرید و نصب قفسه پالت جدید در نظر بگیرید. ممکن است متوجه شوید که هزینه خرید دستگاههای دسترسی جدید، خرید قفسه پالت را گران‌تر از یافتن راه‌حل‌های ذخیره‌سازی دیگر برای انبار شما می‌کند. اطمینان حاصل کنید که صرفه جویی در هزینه های ذخیره سازی عمودی بیشتر از هزینه های خرید لیفتراک های جدید است.

  • هنگام خرید قفسه راک صنعتی، ارتفاع پایه ها را در نظر بگیرید.

قفسه های پالت از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: پایه های ایستاده و قفسه هایی که روی آنها قرار می گیرند. قفسه‌ها یا پایه هایی که پالت‌های شما روی آن قرار می‌گیرند، ارتفاع خودشان را خواهند داشت. به عنوان مثال، بسیاری از این تیرها  2 تا 5 متر ارتفاع دارند. ارتفاع پایه ها با ارتفاع کلی قفسه های شما میتواند متفاوت باشد.

هنگام تعیین مقدار قفسه پالت برای خرید باید این ارتفاع را در نظر بگیرید. به طور خاص، باید برای هر طبقه از قفسه پالت که قصد خرید آن را دارید، حداقل 15 سانتی متر به ارتفاع پالت های خود اضافه کنید.

  • هنگام انتخاب قفسه راک، اندازه پالت را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از عواملی که بر روی قفسه‌بندی پالت و تعداد لایه‌های قفسه‌بندی که می‌خرید تأثیر می‌گذارد، اندازه پالت‌های شما است. اکثر پالت های امروزی پالت های GMA با ابعاد 40*95 هستند. با این حال، برخی از اقلام ممکن است در پالت هایی با اشکال و اندازه های مختلف ذخیره شوند. دانستن ارتفاع پالت های خود می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید به چند طبقه نیاز دارید. هرچه پالت‌های شما کوتاه‌تر باشد، می‌توانید ردیف‌های قفسه‌بندی پالت بیشتری خریداری کنید.

  • هنگام انتخاب قفسه پالت، فضایی را برای کار لیفتراک بگذارید.

در نهایت، باید فضایی را برای لیفتراک خود بگذارید تا وارد قفسه پالت شود و پالت ها را به داخل و خارج کند. چند اینچ باید فضای کافی داشته باشد. یک قانون سرانگشتی این است که 25 سانتی متر در هر طبقه باقی بماند تا هم ارتفاع تیر و هم اتاق مورد نیاز برای حرکت پالت ها به داخل و خارج از قفسه پالت در نظر گرفته شود.

انتخاب نوع و خرید قفسه راک صنعتی ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد، اما زمانی که از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید آسانتر می شود. در پارس قفسه کاوه، ما به شما راهنمایی برای انتخاب قفسه پالت مناسب برای نیازهای خود و همچنین طیف گسترده ای از راه حل های ذخیره سازی انبار ارائه می دهیم تا همیشه بتوانید آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

خرید قفسه راک سنگین

برای مشاوره رایگان میتوانید با مشاورین ما تماس برقرار کنید.

09120563551

09037245551

دیدگاه‌ها 0

*
*