راه اندازی فروشگاه مواد غذایی

چگونه یک فروشگاه مواد غذایی راه اندازی کنیم؟

خرید قفسه سوپرمارکتی

سوپرمارکت ها یا خواروبار فروشی ها بیشتر لوازم مصرفی روزانه یک خانه را میفروشند و بیشتر از سایر کسب و کارها در طول شبانه روز با مردم سرو کار دارند. فروشگاه مواد غذایی جزو کسب و کارهایی است که کمترین احتمال شکست را دارد البته به شرطی که هوشمندانه عمل کنید و سرمایه اولیه خود را درست به کار بگیرید.

سوپرمارکت ها از تنوع زیاد کالا برخوردارند و از لوازم یکبارمصرف، انواع مواد غذایی  تا مواد شوینده و گاها میوه و سبزیجات را به فروش میرساندد.

قصد دارید یک خواروبار فروشی راه اندازی کنید ولی نمیدانید از کجا شروع کنید؟

و یا اصلا چنین فروشگاهی برای شما مناسب است یا خیر؟ با ما همراه باشید…

در صورت تمایل میتوانید از مشاورین متخصص ما درین زمینه به صورت تلفنی به صورت رایگان بهره مند شوید. در صورت تمایل با شماره 09120563551 تماس حاصل نمایید.

همه جوانب را در نظر بگیرید

خوارو بار فروشی امتیازها و نقاط مثبت و منفی خود را دارد که با دانستن آن ها بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر.

مزایا

  •  از جمله مزایای سوپرمارکت این است که فرقی ندارد ک در یک خیابان شلوغ پر رفت و آمد فروشگاه خود را راه اندازی کنید یا کوچه ای خلوت، همیشه مشتری ها به سراغ شما می آیند.
  • برای خرید لوازم نیازی نیست وقت خود را هدر دهید، در هر مکانی ک باشید ویزیتورها به سراغ شما می آیند و سفارش شما را ثبت میکنند و به شرکت های عمده فروشی انتقال میدهند و در نهایت شرکت ها مایحتاج را به دست شما میرسانند.
  • در هر مکان با هر ابعادی میتوانید کار خود را شروع کنید، این از نقاط قوت این شغل است. نیازی نیست که حتما فروشگاه بزرگی در ابتدا داشته باشید.
  • تایم کاری انعطاف پذیر از دیگر مزایای خواروبار فروشی هاست، میتوایند فروشگاه خود را 24 ساعته باز نگه دارید یا تایم کاری مشخصی را به باز بودن مغازه اختصاص دهید.
  • این شغل نیازی به تخصص آنچنانی ندارد و میتوانید فقط با چند ماه مشغول شدن به کار در یک سوپرمارکت یا هایپرمارکت تمام چم و خم آنرا یاد بگیرید. در مقاله ای به بررسی نکات عمومی برای راه اندازی کسب و کار پرداخته ایم که میتواند برایتان مفید باشد، کلیک کنید.
  • از دیگر ویژگی های مثبت این شغل تعاملی پایدار با مشتریان است، این تعاملات باعث ارتباطات بیشتر با افراد و شکل گیری دوستی های بیشتر است که مزایای خود را دارد.

معایب

  • اکثر مواقع باید در دسترس باشید، این شغل تعطیلات ندارد و حتی در تعطیلات رسمی مراجعان بیشتری به مغازه شما رجوع میکنند بنابراین باید تدبیری برای این مورد در سر داشته باشید تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب، دچار خستگی ناشی از کار و یکنواختی نشوید.
  • میزان رقابت در این شغل نسبتا بالا است. با نگاهی به اطراف خود به این نتیجه میرسید که چقدر تعداد مغازه ها، سوپرمارکت و هایپرمارکت ها و حتی فروشگاههای زنجیره ای زیاد است، ولی فراموش نکنید که به همین مقدار تقاضا هم زیاد است و با ارائه خدمات خوب میتوانید در هر حال موفق شوید.

مراحل راه اندازی فروشگاه مواد غذایی

مراحل راه اندازی یک فروشگاه مواد غذایی به طور خلاصه عبارتست از:

  1. انتخاب مکان فروشگاه و آماده سازی
  2. تجهیز کردن
  3. خرید کالاهای مورد نظر
  4. تبلیغات

راه اندازی یک سوپرمارکت چقدر هزینه دارد؟

خرید قفسه هایپری

هزینه های ابتدایی راه اندازی سوپرمارکت شامل، مکان فروشگاه، تجهیزات اولیه که شامل یخچال ، فریزر ، قفسه دیواری و وسطی ، میز کانتر یا چک اوت ، استندها ، بارکدخوان ، نرم افزار حسابداری ، گیت ورود خروج ، فیش پرینتر  و چرخ و سبد خرید فروشگاهی میباشد.

  • بعضی از این اقلام مثل  یخچال یا فریزرهای فروشگاهی در انواع مختلف و سایزهای مختلف موجود میباشند که با توجه به سرمایه اولیه و اندازه مکان مورد نظر خود میتوانید تصمیم بگیرید که چه تعداد و چه نوعی را به کار ببرید.
  • معمولا در کوچک ترین مغازه ها، حداقل یک یخچال ایستاده برای نگهداری نوشیدنی ها، لبنیات و غیره استفاده میشود و یک فریزر خوابیده برای اقلامی مثل بستنی، مواد یخ زده ای مثل غذاهای نیمه آماده استفاده میشود.

قفسه بندی فروشگاه نیز بستگی به اندازه مکان و دیوارها و موارد دیگری دارد که بهتر است توسط کارشناس بررسی شده تا بهترین نوع قفسه بندی مناسب با فروشگاهتان را به شما ارائه دهد. کارشناسان در این زمینه به تمامی موارد مورد نیاز توجه میکنند که ممکن است از چشم شما دور مانده باشد.

برخی از تجهیزات مثل سبد و چرخ خرید فروشگاهی در مغازه های کوچک کاربردی ندارند و بیشتر در هایپرمارکت ها و فروشگاههای زنجیره ای استفاده میشوند.

تجهیزاتی مثل میز چک اوت نیز گاهی با میزهای معمولی در فروشگاههای کوچک جایگزین میشوند و گیت های ورود خروج نیز فقط در فروشگاههای بزرگ کاربرد دارند.

تهیه مواد غذایی و کالاهایی که قصد فروش آن ها را دارید نیز یکی از هزینه هایی است که سر راه شما قرار میگیرد.

بنابراین میتوان گفت محاسبه هزینه افتتاح یک فروشگاه مواد غذایی کاملا بستگی به مکان و انتخاب تجهیزات توسط خوده شما بستگی دارد.

در صورت تمایل میتوانید از مشاورین متخصص ما در زمینه ی افتتاح یک سوپرمارکت یا هایپرمارکت، به صورت رایگان بهره ببرید.

نکات مهم

  • از یک نام آشنا و مانوس برای فروشگاه خود استفاده کنید.

نام یک مغازه یا فروشگاه از این لحاظ بیشترین اهمیت را دارد که مردم چیزهایی که برایشان قابل فهم تر روان تر است را سریعتر به خاطر میسپارند و سریعتر با آن ارتباط بر قرار میکنند.

  • با مشتریان ارتباط برقرار کنید و خوشرو باشید.

یکی از راه های فروش بیشتر و ایجاد مشتری های وفادار نوع ارتباطی است که با فروشنده برقرار میکنند. بقالی ها و سوپرمارکت ها از محل هایی هستند که مردم عموما هر روز به آن ها سر میزنند و اگر با یک فروشنده بی حوصله یا ترشرو روبرو شوند ترجیح میدهند دیگر از آن مغازه خرید نکنند یاحداقل کمتر به آن سر بزنند

نوع ارتباط با مشتری و ایجاد حس خوب و خوشایند یک نکته کلیدی در فروش و افزایش مشتری بیشتر در هر زمینه ای به شمار میرود. اگر این موضوع نادیده گرفته شود قطعا به کسب و کار شما لطمه خواهد زد.

  • تنوع برند در رفع نیاز مشتری را در نظر بگیرید.

اکثر کالاهای مصرفی سوپرمارکت ها در چند برند در بازار وجود دارند، اکثر مشتری ها تمایل دارند به مغازه هایی رجوع کنند که متنوع باشند تا بتوانند از میان چند برند مختلف، برند مورد علاقه ی خود را انتخاب کنند.

  • سعی کنید همه نیاز ها را شناسایی کنید.

مردم برای خریداری هر چیزی ابتدا به سوپرمارکت ها مراجعه میکنند، از گوشت و مرغ تا دارو. هر چقدر بیشتر این نیازها را براورده نمایید مشتریان بیشتری را به سمت خود میکشانید.

برای مشاوره راه اندازی فروشگاه خود میتوانید با کارشناسان پارس قفسه کاوه در ارتباط باشید.

تلفن های تماس:

09120563551
09037245551
09925172577
09129408429

 

 

 

 

دیدگاه‌ها 0

*
*