تفاوت انواع قفسه فروشگاهی

تفاوت انواع قفسه بندی فروشگاهی

سیستم های قفسه بندی صنعتی سازه های فلزی هستند که برای ذخیره سازی کالاها در یک انبار یا تاسیسات صنعتی طراحی شده اند. انواع مختلف قفسه بندی صنعتی یک عنصر کلیدی در عملکرد و مدیریت یک انبار هستند و نقش اصلی را در عملیات لجستیک و زنجیره تامین شرکت ها ایفا می کنند.

انواع قفسه های راک صنعتی برای انواع مختلفی از کالاها با ویژگی های متفاوت و وزن های متفاوت وجود دارد و همگی مزیت بهینه سازی فضای موجود در انبار را دارند.

در طول سال های اخیر سیستم های ذخیره سازی و قفسه های راک صنعتی به سیستم‌های همه‌کاره، پویا و سازگار با نیازهای هر کسب‌وکار پیشرفت کرده است. امروزه سیستم قفسه بندی صنعتی در صنعت کاملا ضروری است، زیرا فضای ذخیره سازی جزء جدایی ناپذیر صنعت است.

یکی از عوامل مهم برای فروش و جذب مشتری های بیشتر برای فروشگاه شما قفسه های چیدمان و نمایش در هنگام فروش کالاهای شما است. تفاوت اصلی قفسه بندی فروشگاهی را نحوه استفاده و رفع نیاز یک فروشگاه ایجاد میکند.

راه‌های موثر زیادی برای استفاده از قفسه‌بندی فروشگاه‌ها وجود دارد که ممکن است بر اساس اندازه فروشگاه و محصول فروخته شده متفاوت باشد. خوشبختانه تنوع تولید قفسه های فروشگاهی این نیاز را رفع میکند، با توجه به این تنوع انواع مختلف قفسه‌بندی فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مطمئناً قفسه بندی ای را پیدا خواهید کرد که مناسب فروشگاه شما باشد. در اینجا برخی از انواع رایج برای شما آورده شده است که میتوانید بر اساس آن قفسه بندی مناسب خود را انتخاب کنید.

تاثیر قفسه بندی بر جذب مشتری و فروش

قفسه های فروشگاهی با طراحی منعطف و منحصر به فرد خود قابل نصب و اجرا در تمامی هایپرمارکت ها، فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و سایر مکان های مشابه می باشد.

از آنجایی که این نوع قفسه ها مستقیماً در معرض دید خریداران و مشتریان نهایی قرار می گیرند، نوع طراحی، ویژگی های فنی و ظاهر آن ها اهمیت دو چندان می یابد. هر چه طراحی قفسه ها جذاب تر و شیک تر باشد، فروشگاه ها و چیدمان اجناس داخل آن از جذابیت بصری بیشتری برخوردار است.

جدا از شکل و نوع طراحی قفسه های فروشگاهی، تفاوت اصلی آنها در ابعاد، شکل و ضخامت مقاطع مورد استفاده و لوازم جانبی مربوطه است. در ضمن استفاده از پایه رگلاتور زیر ستون ها با طراحی خاص خود یکی از مزیت های خاص قفسه فروشگاهی است که در هنگام جابجایی و تغییر مکان به دلیل وجود درز در کف فروشگاه مشکلی ایجاد نمی کند و حرکت را آسان تر می کند.

قفسه بندی فروشگاه علاوه بر فاکتور زیبایی و در دسترس بودن،فاکتورهایی نظیر نوع طراحی و چیدمان آن نیز بسیار مهم است، همچنین شاخص ها و ضوابط طراحی باید به گونه ای در نظر گرفته شود که این نوع سیستم قفسه بندی وظیفه چیدمان انواع کالاها و اقلام در ابعاد و وزن های مختلف را برعهده داشته باشد و در عین حال بتواند به خوبی نمایش دهد.

استفاده قفسه فروشگاهی و هایپر مارکت

قفسه های فروشگاه و هایپر مارکت اغلب در صنایع و مصارفی مانند استفاده از میوه و سبزیجات، استفاده از نان، استفاده از کتاب، سوپرمارکت، استفاده در هایپرمارکت، مصارف آرایشی و صنایع اسباب بازی استفاده می شود.

واحدهای قفسه بندی ثابت خودایستا (gondola shelving)

قفسه بندی ثابت پیشرو صنعت خرده فروشی است. می‌توانید تقریباً در هر سیستم قفسه بندی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، و آنقدر محکم است که می‌توانید مونتاژ شود و سال‌ها در جای خود بماند. با این حال، علیرغم ماندگاری ظاهری، قفسه بندی خودایستا به راحتی قابلیت باز شدن  و جابه جایی دارد تا بتوانید چیدمان فروشگاه خود را به دلخواه تغییر دهید.

قوس های انتهایی یا سرلاین ها در انتهای واحدهای قفسه‌بندی خودایستا قرار می‌گیرند و برای نمایش موقت اقلام، فصلی یا در حال فروش مربوط به سایر کالاها در آن واحد قفسه‌بندی خرده‌فروشی خاص استفاده می‌شوند. آنها همچنین می توانند برای گسترش فضای موجود در یک واحد قفسه بندی ثابت استفاده شوند.

واحدهای قفسه‌بندی خودایست و قوس یا سرلاین های انتهایی به خوبی با هم کار می‌کنند زیرا قرار است مکمل یکدیگر باشند. درپوش‌های انتهایی را می‌توان طوری تنظیم کرد که مستقیماً با واحد قفسه‌بندی ترکیب شوند و به نظر اجزای جداگانه‌ای نباشند.

قفسه های خرده فروشی با پشتی دیواری (slatwall )

واحدهای قفسه بندی خرده فروشی با پشتی slatwall این قابلیت را دارد تا قفسه بندی را بازو مجددا نصب و راه اندازی کنید. معمولاً هنگام استفاده از پشتی های slatwall به براکت های قفسه ای نیاز نیست. پشتی Slatwall همچنین به شما این امکان را می دهد که از قلاب ها، سبدها و سایر وسایل برای نمایش کالاهای کوچک یا عجیب و غریب استفاده کنید که ممکن است در غیر این صورت نمایش آنها دشوار باشد.

قفسه های دیواری جزو قفسه های اصلی همه فروش. قفسه های دیواری، چه قفسه هگاهها به شمار می آیند، قفسه های دیواری با براکت های نصب شده بر روی دیوارها ثابت می شوند، به این معنی که اگر محصولات بزرگ و سنگینی را می فروشید که نیاز به قفسه ای بادوام دارند، عالی است.

صرفه جویی در فضا و ارائه ظاهری مرتب و کامل، قفسه بندی دیواری راه حل ترجیحی قفسه بندی فروشگاه های خرده فروشی برای اکثر مغازه ها است .

قفسه بندی پگ بورد (Pegboard)

قفسه Pegboard یک قفسه پایه با یک پنل سنگین است که دارای پانل های پشتی سوراخ شده است. برای ایجاد یک نمایشگر چشم نواز و کاربردی، از قلاب های گیره دار برای ایجاد فضای آویزان استفاده می شود. این قفسه ها طرفداران خود را داند زیرا همه کاره هستند، قلاب‌های میخ را می‌توان در ارتفاع‌های مختلف نصب کرد و اطمینان حاصل کرد که محصول فروخته شده با فضای لازم نمایش داده می‌شود.

واحدهای قفسه بندی یخچالی

بسته به آنچه که یک فروشگاه می فروشد، قفسه بندی یخچالی یک نوع کاربردی و جذاب از قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی است. ساخته شده از فولاد ضد زنگ با جلوهای شیشه ای، بادوام هستند و به خریداران اجازه می دهند دید خوبی از داخل داشته باشند!

تفاوت قفسه های فروشگاهی بر اساس نوع فروشگاه

به غیر از تفاوت قفسه ها بر اساس عملکرد و محل نصب، هر فروشگاه بر اساس اندازه، محل و نوع خدمات به نوع خاصی از قفسه نیاز دارد.

تنوع قفسه های فروشگاهی:

  • قفسه های سوپرمارکتی
  • قفسه های هایپری
  • قفسه های چند منظوره

در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام از این قفسه ها داده ایم تا بتوانید تفاوت این قفسه ها را درک کنید.

قفسه هایپری

قفسه های هایپری دارای ارتفاع 190 سانتی متر میباشند. این قفسه ها دارای ضخامت ورق فولاد ضخیم تری نیز هستند، بنابراین وزن بیشتری را تحمل مینمایند. قفسه هایپری دارای حفاظ و پل مقاومت است که موجب میشود که وزن بار بیشتری را تحمل نموده و مقومت بیشتری را دارا باشند، این قفسه ها لیبل و حفاظ خور نیز هستند.

این قفسه ها همانطور که از نامشان پیداست بیشتر مناسب فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای و هایپرمارکت ها هستند و در عین سادگی این قفسه ها زیبایی خاص خود را دارند.عرض این قفسه ها 95 سانتی متر میباشد.

خرید قفسه هایپری

قفسه چندمنظوره

این قفسه ها برای بیشتر فروشگاهها کاربرد دارند، تفاوت این قفسه چند منظوره با دو نوع قفسه دیگر در این است که زاویه ی این قفسه ها در 3 حالت میتواند قرار بگیرد (شیب رو به پایین. و شیب رو به بالا و حالت ساده) که امکان استفاده بنا به قرار گیری کالای مورد نظر در قفسه را به شما میدهد.

این قفسه ها دارای عرض 90 و ارتفاع 175 هستند و حفاظ و لیبل و نوار خور نیز هستند که در بین 3 نوع قفسه فروشگاهی تنها قفسه چند منظوره دارای این گزینه (نوارخور) نیز میباشد.

خرید قفسه چندمنظوره

قفسه سوپرمارکتی

این قفسه ها دارای عرض 95 هستند، قفسه های سوپرمارکتی فاقد حفاظ و پل مقاومت هستند بنابراین وزن کمتری را نسبت به دو نوع قفسه ای که نام برده شد را دارند. ارتفاع این قفسه ها 190 سانتی متر میباشد.

برای خرید قفسه سوپرمارکتی کلیک کنید.

پارس قفسه کاوه بهترین سیستم قفسه بندی مناسب با فضای شما را با بهترین و مناسب ترین قیمت در اختیارتان قرار میدهد و همچنین میتوانید از مشاوران با سابقه ما در امر انتخاب بهترین قفسه و طراحی پلن کمک بگیرید. برای این امر با شماره تماس های 09120563551 و یا 09037245551 در تماس باشید.

 

 

 

دیدگاه‌ها 0

*
*