ایده راه اندازی فروشگاه

ایده مغازه

ایده راه اندازی فروشگاه

اگر شما هم به فکر راه اندازی کسب و کار و افتتاح یک مغازه یا فروشگاه هستید، ممکن است با سوالاتی مثل:

  • چه مغازه ای بزنم که بتوانم درامد خوبی داشته باشم؟
  • با این مقدار سرمایه چه مغازه ای بهتر است؟
  • چقدر طول میکشد به درامد خوبی برسم؟
  • برای شهر کوچک چه مغازه ای بهتر است؟
  • چه مغازه ای بیشترین سود را دارد؟
  • از کجا شروع کنم؟

و سوالات دیگری ازین قبیل مواجه شوید.

فقط با یک سرچ کوچک در اینترنت به راحتی میتوانید صدها ایده  برای تاسیس یک مغازه یا فروشگاه پیدا کنید، موضوع این است که هر ایده مغازه یا فروشگاهی میتواند باعث موفقیت یا شکست شما شود ، چطور؟ در ادامه برایتان شرح داده خواهد شد.

در ابتدا به سوالاتی که برای افتتاح فروشگاه در ذهن ما ایجاد میشود اشاره شد، باید بگوییم ک در واقع برای شروع یک کار یا افتتاح یک مغازه باید نکاتی را در نظر بگیرید که با توجه به این نکات میتوانید به موفقیت نزدیک تر شوید.

  • نیازها را شناسایی کنید.

یکی از اصول موفقیت شناسایی نیازهای بازار کار است، باید در نظر داشته باشید که آیا ایده شما نیازی را در نحوه زندگی و روزمرگی های مردم آن منطقه را برطرف می‌کند یا خیر. اگر بتوانید یک نیاز برآورده نشده و یک بازار هدف را شناسایی کنید امکان موفقیت خود را به شدت بالا خواهید برد.

. اگر مکان مشخصی دارید که میخواهید فروشگاه خود را در این مکان راه اندازی کنید، در ابتدا باید در نظر بگیرید که این منطقه چه نیازهایی دارد.

مثلا ممکن است در یک خیابان و اطراف آن چند مدرسه و حتی آموزشگاه هایی پیدا کنید در حالی که هیچ فروشگاه لوازم تحریری در آن ناحیه وجود ندارد، پس شما حالا یک نیاز در آن منطقه پیدا کرده اید و با توجه به آن میتوانید با خیال راحت یک فروشگاه لوازم تحریر ایجاد کنید.

اگر به این نیاز توجه نمیکردید ممکن بود فروشگاه لوازم تحریر اصلا در ذهن شما شکل نگیرد و مثلا به دنبال مغازه خوار و بار فروشی بروید در حالی که ده ها نوع ازین مغازه در آن اطراف وجود داشته باشد و موفقیت شما را به شگل چشم گیری پایین بیاورد.

یا در منطقه ای ک چند باشگاه وجود دارد ولی فروشگاهی که تجهیزات و لباس ورزشی به فروش برساند وجود ندارد افتتاح چنین فروشگاهی میتواند موفقیت آمیز باشد.

  • موقعیت مکانی را بسنجید.

مکان یک مغازه یا فروشگاه جز اینکه در پیدا کردن نیاز ها ضروری به نظر میرسد بلکه خود میتواند باعث ایجاد ایده های مناسبی شود.

در نظر داشته باشید که یک مغازه بر خیابان با یک مغازه در کوچه پس کوچه های خلوت با یک ابعاد و یک شکل برای ایجاد یک مغازه مشابه مناسب نیستند.

مثلا اگر شما یک مغازه لباس فروشی در کوچه خلوت بزنید به احتمال زیاد به نتیجه مطلوب نمیرسید، زیرا اکثر مردم برای خرید لباس وقت بیشتری را در نظر میگیرند و ترجیح میدهند به مکان هایی بروند که چندین مغازه لباس فروشی وجود داشته باشد تا بتوانند از بین تنوع های زیادی ک دارند لباس مورد نظر خود را انتخاب کنند و از اختلاف قیمت ها نیز سر دربیاورند.

بنابراین اگر مکانی ک قصد افتتاح مغازه در آن را دارید در مکانی خلوت است، بهتر است سوپرمارکت یا کتابفروشی و لوازم تحریر یا میوه فروشی و فروشگاههایی ازین دست باشد.

مزیت این فروشگاهها این است ک اکثر مردم ترجیح میدهند ازنزدیک ترین فروشگاهها نیاز خود را برطرف کنند و در زمان خود صرفه جویی کنند.

  • متخصص باشید.

فرقی نمیکند در حال افتتاح چه مغازه ای هستید اگر درین زمینه تجربه و تخصصی ندارید، دست نگه دارید. مردم دوست دارند از افراد متخصص خرید کنند یا خدمات بگیرند تا خیالشان راحت باشد که به بهترین حالت نیاز خود را رفع نموده اند.

حتی ساده ترین مشاغل از نظر ما چالش ها و نیازهای خود را دارد و هر چه بی تجربه تر باشیم امکان شکست خود را بالا میبریم.

ممکن است مثلا فکر کنید شغلی مثل سوپرمارکت داری بسیار ساده است و به راحتی میتوانید از پس آن بربیایید. سوال اینجاست که آیا ته به حال ندیده اید که یک سوپرمارکت ورشکست شود؟ به احتمال زیاد دیده اید.

چون حتی شغلی به این سادگی نیز چالش ها و سختی های خود را دارد. پس در انتخاب خود به همه ی چالش های یک شغل دقت کنید.

میتوانید زمان کمی را صرف یادگیری کنید. مثلا به عنوان شاگرد چند ماهی را در فروشگاهی که قصد تاسیس آنرا دارید مشغول به کار شوید و بعد شروع به افتتاح آن کنید این کار باعث میشود تمام چالش های آن شغل را یاد گرفته و در نتیجه به یک فرد متخصص تبدیل شوید.

  • سرمایه گذاری هوشمندانه

فرقی ندارد سرمایه ای که برای شروع کار در نظر گرفته اید چقدر است، بعضی از ما به اشتباه فکر میکنیم فقط با سرمایه گذاری های هنگفت میتوان موفق شد، این درست نیست.

آیا تا به حال کسب و کاری را ندیده اید که با هزینه زیاد شروع شده باشد ولی به ورشکستگی ختم شده باشد؟ همه ما با چنین کسب و کارهایی مواجه شده ایم.

در واقع سرمایه گذاری باید هوشمندانه انجام شود تا به موفقیت برسید، منظور این است که ابتدا هزینه های اولیه ک مهم تر هستند را در نظر بگیرید، به طور مثال اگر مکان خاصی ندارید در ابتدا ببینید چقدر از سرمایه ی خود را برای اجاره مکان باید در نظر بگیرید.

و یا اصلا آیا نیاز دارید که مکانی را اجاره کنید؟ اکثر کسب و کارها در زمان حال را میتوان به صورت آنلاین اداره کرد پس شاید نیازی به اجاره مکان نباشد و بتوانید از انباری منزل خود استفاده کنید.

در قدم بعدی اگر به طور مثال کسب و کار شما فروش کالای خاصی است برای کالاهایی ک فروش بالا ندارند نیاز به سرمایه گذاری و خرید بیش از اندازه ندارند و به جای آن میتوانید روی کالاهای با فروش بیشتر تمرکز کنید.

در ضمت در ابتدا باید هزینه های جانبی تجهیزات را نیز در نظر بگیرید. مثل قفسه بندی یا تجهیزات یک فروشگاه از قبیل میز کانتر و…

درین موارد از مشاوره متخصصان استفاده کنید، آنها به نکات و جزییاتی توجه میکنند ک شما گاها حتی آن ها را نمیبینید.

  • علاقه مندی

سعی کنید در حوزه ای کسب و کار خود را شروع کنید که جزو علایق شما باشد یا لااقل کاری باشد که بتوانید با علاقه آن را ادامه بدهید، در غیر این صورت بعد از مدتی به دلیل عدم علاقه باعث میشود کم کم ازان کار خسته شده و نیرو و انرژی خود را برای ادامه دادن از دست بدهید و به همین دلیل کم کم مشتری های راضی شما کم و کمتر میشود.

فعالیت در حوزه مورد علاقه باعث حفظ نشاط و جذب مشتری بیشتر میشود.

  • تبلیغات

از تاثیر تبلیغات غافل نمانید، تبلیغات مفید و درست میتواند مشتری های شما را چند برابر کند و مشتری های بیشتری را به سمت شما بکشاند.

چه کسب و کار شما اینترنتی باشد و چه حظوری از تاثیرات مفید تبلیغات استفاده ببرید. نیازی نیست ک از تبلیغات گران قیمت حتما استفاده کنید، گاهی فقط نصب یک بنر تبلیغاتی جلوی مغازه باعث میشود مخاطبان فروشگاه شما را ببیند و از خدمات شما آگاه شوند.

تبلیغات میتواند پخش تراکت یا زدن یک آگهی کوچک چاپ شده روی دیوار باشد تا تبلیغات در اینستاگرام و سوشال مدیاهای دیگر، مهم این است ک هوشمندانه تبلیغ کنید و بازار هدف خود را پیدا کنید.

در ادامه لیستی از کسب و کارها را ارائه میدهیم که در هر جایی  و با سرمایه اندک میتوانید راه اندازی کنید و نتیجه بگیرید، امیدواریم توانسته باشیم خدمتی هرچند کوچک به شما ارائه داده باشیم.

1-آشپزخانه غذاهای بیرون بر

2-گل فروشی

3-سوپرمارکت

4-فروشگاه لوازم تحریر

5-ارائه خدمات کامپیوتری

6-کتاب فروشی

7-املاک و مستغلات

8-فروش دکوراسیون منزل

9-آرایشگاه

10-لباس فروشی

11-قهوه فروشی

12-شیرینی فروشی

13-عطاری

14-فروش موبایل و لوازم جانبی

15-پت شاپ

16-خدمات خانگی نگهداری از سالمند یا نظافت خانه

17-فروشگاه پلاسکو

18-انواع تعمیرات

19-فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

20-فروش مواد پروتئینی

دیدگاه‌ها 0

*
*