انواع قفسه بندی بر اساس کاربرد

انواع قفسه بندی راک

قفسه بندی ها از لحاظ کاربردی و موارد استفاده، دارای انواع گوناگونی هستند، استفاده نادرست از قفسه ها نه تنها نیازهای ما را رفع نمیکند بلکه ممکن است باعث ایجاد ضرر و زیان نیز بشود زیرا هر کدام ازین قفسه ها بر اساس رفع نیازهای مخصوصی طراحی میشوند و مشکل  نیاز خاصی را رفع مینمایند.

در اینجا قصد داریم انواع قفسه بر اساس کاربرد را شرح دهیم. قفسه ها به صورت کلی به 4 نوع تقسیم میشوند که عبارتند از:

  • قفسه های فلزی
  • قفسه های چوبی
  • قفسه های چوب و فلز
  • قفسه های پلاستیکی

هر کدام از انواع این قفسه بندی ها ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارند. قفسه ی راک خود به چند نوع متفاوت از انواع قفسه تقسیم بندی میشوند به عنوان مثال قفسه های انباری، قفسه های ایزی راک و…

قفسه های فلزی

از ویژگی های قفسه های فلزی استحکام بالا و مقاومت و امنیت آن ها میباشد، این قفسه ها از تنوع زیادی برخوردارند و به چندین بخش تقسیم میشوند به عنوان مثال قفسه فروشگاهی فلزی ، قفسه ی راک یا پیچ و مهره ای را میتوان نام برد. قفسه های فلزی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید میشوند تا تمامی نیازها را براورده کنند،

کاربرد قفسه های فلزی برای بایگانی، انبارش کالا، دفاتر و ادارات و بالکن ها و… میباشد. این قفسه ها در مقابل رطوبت و شرایط نامساعد مقاومت بالایی دارند.

قفسه های چوبی

قفسه های چوبی که بیشتر به عنوان کتابخانه یا شلف و.. در منازل یا ادارات استفاده میشوند. این قفسه ها علاوه بر ویژگی کاربردی ای که دارد، به عنوان عنصری دکوراتیو نیز به کار میرود و به علت آسیب پذیر بودن در رطوبت و فضای نامناسب کمتر در فروشگاهها به چشم میخورند.

قفسه های چوب و فلز

کاربرد این قفسه ها بیشتر همانند قفسه های چوبی میباشد و تنها تفاوتی که دارند استفاده فلز در پایه ها و ستون ها میباشد که علاوه بر زیبایی باعث شده این قفسه ها نسبت به قفسه چوبی مقاوم تر بوده و طول عمر بیشتری داشته باشند.

قفسه های پلاستیکی

این قفسه ها تنوع فوق العاده ای دارند از استفاده به عنوان شلف حمام تا کاربردهای صنعتی میتوان از این قفسه ها استفاده کرد، این قفسه ها از سایزهای کوچک به عنوان پالت های پلاستیکی تا انواع قابل حمل، چند طبقه و ایستاده موجود میباشند.

انواع قفسه بر اساس کاربرد

مجموعه ای از واحدهای قفسه بندی سبک، متوسط ​​و سنگین که همگی برای استفاده در  سخت ترین محیط ها ساخته شده اند. از انبارها، گاراژها و کارگاه ها گرفته تا فروشگاه های تجاری، خرده فروشی ها و انواع فروشگاهها با ارائه خدمات و کالاهای مختلف

1. قفسه توکار
سیستم قفسه بندی توکار را می توان در محل های اداری تشویق کرد که طراحی محل به گونه ای است که به راحتی می تواند فضایی را برای قفسه بندی در خود جای دهد. آنها را می توان به راحتی در گوشه و کنار نصب کرد و باعث صرفه جویی در فضا می شود. این یکی از راحت ترین سیستم های قفسه بندی است که استفاده بهینه را از فضای اداری می کند.

می‌توانید قفسه‌ها را از قبل بچسبانید و سپس در فضا قرار دهید و یا با چیدمان قفسه‌ها مستقیماً فضا را پر کنید. این یکی از انعطاف پذیرترین سیستم های قفسه بندی است که می تواند در یک محل اداری استفاده شود.

2. قفسه بندی براکت ثابت
براکت‌های ثابت ساده‌ترین شکل قفسه‌ها هستند که برای نصب و استفاده ساده هستند. براکت های جداگانه با قفسه بندی در سراسر براکت ها بر روی دیوارها نصب می شوند. اندازه قفسه ها را می توان بر اساس نیاز و راحتی کارمندان تنظیم کرد. در این نوع قفسه بندی می توانید شاهد تنوع و راحتی باشید.

قفسه های براکت ثابت عموماً از فلز و چوب ساخته می شوند، جایی که پین ​​های قفسه از مواد فلزی یا پلاستیکی تشکیل شده اند. همچنین به عنوان قفسه‌بندی تعلیق شناخته می‌شود، قفسه‌های براکت ثابت می‌توانند برای زیباسازی محل‌های اداری استفاده شوند که باعث زیبایی و در عین حال سادگی می‌شود.

3. قفسه بندی قابل تنظیم
همانطور که از نام آن پیداست یک سیستم قفسه بندی قابل تنظیم می تواند به صورت عمودی با توجه به نیازها و نیازها تنظیم شود. می توانید ارتفاع هر سطحی را که قفسه نشان می دهد تنظیم کنید. با ریل ها و براکت های عمودی، راحتی را برای تنظیم ارتفاع هر کابینت فراهم می کند. روی ریل ها سوراخ هایی وجود دارد که تنظیم فضا را آسان می کند.

سیستم قفسه بندی مهم دیگری که امکان انعطاف پذیری در فضاهای ذخیره سازی یک محیط اداری را فراهم می کند.

4. قفسه بندی شناور
قفسه های شناور یکی دیگر از گزینه های مهم برای ارائه یک سیستم ذخیره سازی مناسب در محل دفتر هستند. از آنجایی که قفسه ها با هیچ سنجاق یا میخ قابل مشاهده ای محدود نمی شوند، به نظر می رسد که روی دیوار شناور است. شما می توانید شاهد تنوع در رنگ، شکل، اندازه و طرح باشید که به سیستم قفسه های ذخیره سازی سرزندگی می بخشد. آنها همچنین به عنوان قفسه جعبه پیچشی شناخته می شوند. این قفسه ها که توسط براکت های داخلی پشتیبانی می شوند، نیازی به پشتیبانی از ریل، پین یا میخ ندارند. ظاهری تمیز و پیچیده به محیط اطراف می بخشد.

5. قفسه ذخیره سازی آویزان
قفسه‌های ذخیره‌سازی آویزان نیز یکی دیگر از راه‌حل‌های مهم ذخیره‌سازی است که می‌توان از آن در محل‌های اداری استفاده کرد تا همه چیز را دور نگه دارد و فضا را برای چیزهای مفید دیگر ایجاد کند. این نوع از قفسه های ذخیره سازی به دیوارهایی چسبانده می شود که می توان قفسه ها  را از آن آویزان کرد. این گزینه‌های ذخیره‌سازی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند، زیرا به یک تکیه‌گاه دیواری قوی نیاز دارند و از این رو مراقب نصب آن‌ها بر روی دیوارهایی هستند که برای تحمل وزن چنین قفسه‌هایی بادوام هستند.

6. قفسه بندی آزاد ایستاده
قفسه‌های ذخیره‌سازی ایستاده آزاد یکی از بهترین نمونه‌های انعطاف‌پذیری است زیرا می‌توان آن‌ها را بدون ایجاد دردسر از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. این قفسه های ذخیره سازی دارای تنوع در شکل، اندازه، رنگ و طراحی هستند.

پارس قفسه کاوه دارای سال ها تجربه در ارائه قفسه بندی مناسب با انواع فروشگاه، قفسه ی راک برای سوله و انباری و .. میباشد، سعی ما همواره ارائه این محصولات با کیفیت عالی و قیمت منصفانه برای خریداران عزیز میباشد. در صورت نیاز به مشاوره میتوانید از طریق شماره های زیر از طریق تماس یا شبکه های اجنماعی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس های کارشناسی:

09120563551
09037245551

خرید قفسه ی راک 2.5 متری

دیدگاه‌ها 0

*
*