مقایسه قفسه پالت راک و پانل راک صنعتی

پالت راک

تفاوت قفسه پالت راک و پانل راک

تفاوت قفسه راک فلز پالت و پانل در چند سطر خلاصه به شما عزیزان ارائه میگردد، در ادامه با ما همراه باشید.

قفسه های پانل راک دارای باکس های فلزی با ضخامت های مختلف هستند و ضخامت آن ها با توجه به نحوه استفاده و حجم و وزن کالای مورد نظر تعیین میگردد.

این مدل قفسه بندی کاملا ثابت است و به دیوار و بیشتر زمین به وسیله پیچ و مهره مخصوص وصل میگردد و بیشتر مخصوص انباری های بزرگ کارخانه ها و سوله ها میباشد.

قفسه پالت راک

این قفسه ها دارای طبقات بیشتری است و حمل و نقل کالاها بیشتر توسط لیفتراک انجام میشود و به دلیل حجم و وزن زیاد کالاها این کار نمیتواند توسط نیروهای انسانی صورت بگیرد، و نشان دهنده بارزترین تفاوت قفسه پالت راک و پانل راک است.

و اما قفسه پانل راک دارای راهرو و همچنین پلکانی از جنس خوده قفسه بندی میباشد ک باعث بوجود آمدن راهروهایی بارای رفت و آمد نیروهای انسانی میشود.

همچنین این قفسه ها دارای کفپوش هستند و به آنها راک کفپوش دار هم گفته میشود.

اجزای قفسه راک فلز پالت راک و پانل راک

نصب قفسه پالت راک

اجزای مشترک قفسه بندی پالت راک و پانل راک عبارتند از:

  1. قاب راک
  2. بازویی راک
  3. اتصالات (مهاربند، ته پایه، بولت، sمحافظ)
  4. رابط
  5. محافظ ستون
  6. محافظ قاب
  7. توری محافظ

این اجزا در هر دو نوع قفسه راک موجود میباشد و تفاوت قفسه پالت راک و پانل راک درین است که پانل راک دارای صفحه (یا همان کفپوش) میباشد و قفسه پالت راک ممکن است نیاز به تجهیزات بیشتری داشته باشد ک در ادامه به آنها اشاره میشود.

قفسه راک

قاب راک و ستون

  1. باکس پالت یا بشکه
  2. نگهدارنده
  3. زیر پالت و یا زیرباکس

نکاتی برای اندازه گیری بهتر میزان استفاده از فضای انبار موجود شما:

اولین قدم این است که استفاده از فضای فعلی برای قفسه راک فلز خود را بررسی کنید و بدانید دقیقاً چگونه از فضای انبار شما استفاده می شود. چهار معیار زیر شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.

مرحله 1: اندازه کل انبار خود را محاسبه کنید

مرحله 2: میزان استفاده از فضای ذخیره سازی خود را محاسبه کنید

مرحله 3: منطقه ذخیره سازی قفسه راک فلز بالقوه خود را تجزیه و تحلیل کنید

مرحله 4: محاسبه استفاده از فضای شما

 

امیدواریم توانسته باشیم به وسیله توضیحات بالا به شما کمک کنیم تا  با توجه به ویژگی های هر کدام از انواع قفسه راک فلز یکی از انواع پالت راک یا پانل راک را با توجه به نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید.

برای توضیحات بیشتر در مورد قفسه راک فلز میتوانید با شماره 09120563551 در تماس باشید. و از نظر کارشناسان حرفه ای ما استفاده کنید.

در ضمن میتوانید از تیم حرفه ای ما برای طراحی نقشه سوله یا انباری خود و نصب نیز بهره ببرید.برای دیدن نمونه کارهای نصب میتوانید به بخش نمونه کار مراجعه نمایید.