انواع قفسه انباری راک صنعتی

قفسه راک

انواع قفسه انباری

برای استعلام قیمت قفسه راک صنعتی سنگین کلیک کنید

قفسه بندی نقش اساسی در سازماندهی و ایمنی انبار دارد. انواع مختلفی از سیستم های قفسه بندی صنعتی وجود دارد و نیازهای تجاری شما انتخاب قفسه بندی شما را تعیین می کند.

اگر به دنبال نصب قفسه بندی جدید یا جایگزینی سیستم ذخیره سازی موجود در انبار خود هستید، گزینه هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

قفسه بندی پالت طیف گسترده ای از قفسه بندی انبار را پوشش می دهد. در ساده‌ترین شکل، سیستم‌های قفسه‌بندی پالت برای ذخیره‌سازی انبار روی پالت‌ها طراحی شده‌اند. یکی از مزایای کلیدی آن این است که می تواند ظرفیت ذخیره سازی را با استفاده از فضای عمودی مکان به جای نیاز به فضای اضافی انبار افزایش دهد.

قفسه های پالت از پایه ها، مهاربندها، تیرها ساخته شده و می تواند شامل مواد قفسه بندی باشد. این قفسه ها، رایج ترین و ارزان ترین شکل ذخیره سازی پالت است. برای اکثر سیستم‌های قفسه‌بندی پالت، یک لیفتراک استاندارد چیزی است که برای جابجایی کالاهای انبار روی پالت‌ها لازم است. برخی از انواع سیستم‌های قفسه‌بندی مانند قفسه‌بندی کابل، فرش و درام، از وسایل نقلیه حمل مواد مختلف یا اتصالات لیفتراک برای جابجایی اقلام در سیستم قفسه‌بندی خود و خارج کردن آن استفاده می‌کنند.

خرید قفسه راک

سیستم های قفسه بندی صنعتی سازه های فلزی هستند که برای پشتیبانی از کالاها در یک انبار یا تاسیسات صنعتی طراحی شده اند. انواع مختلف قفسه بندی صنعتی یک عنصر کلیدی در عملکرد روان یک انبار هستند و نقش اصلی را در عملیات لجستیک و زنجیره تامین شرکت ها ایفا می کنند.

انواع قفسه های صنعتی برای هر موقعیت، نیاز ذخیره سازی یا بار واحد وجود دارد، اما همگی مزیت بهینه سازی فضای موجود در انبار را در مقایسه با ذخیره سازی در سطح کف دارند.

قفسه راک صنعتی انباری

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع قفسه بندی انبار و ویژگی ها و تفاوت آنها آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین قفسه بندی راک صنعتی انباری کدام است یا چه قفسه ای برای انباری بهتر است؟

هر کدام ار قفسه های انباری میزان تحمل وزن بار خود را دارا هستند بنابراین تعیین وزن یکی از مهم ترین عوامل برای خرید قفسه برای انباری به حساب می آید.

به همین علت قفسه های انبار اصولا بر اساس میزان تحمل وزن دسته بندی میشوند که شامل موارد زیر میشوند:

  1. قفسه بندی راک صنعتی سنگین
  2. قفسه بندی راک صنعتی نیمه سنگین
  3. قفسه بندی راک صنعتی سبک

نوع دیگر تقسیم بندی قفسه بندی انباری بر اساس سیستم چیدمان انبار و استفاده ازین قفسه هاست، سیستم های قفسه بندی راک صنعتی سنگین  شامل پانل راک، پالت راک، بالکی راک، کانتی لور شاخه ای و همینطور درایوین راک می باشد.

هیچ کدام از سیستم های  قفسه بندی راک نیازی به پشتیبانی از دیوار ندارد، به این معنی که می توانید از هر دو طرف سیستم ذخیره سازی به اقلام ذخیره شده دسترسی داشته باشید.

در مورد سیستم قفسه پانل راک و پالت راک بیشتر مربوط به این است ک قفسه های پانل راک دارای کفپوش بوده ولی قفسه های پالت راک کفپوش ندارند و بیشتر کالاها به صورت باکس روی آنها قرار میگیرند.

پانل راک

نمونه نصب قفسه پانل راک

فواید قفسه پانل راک

  • چرخش انبار FIFO (اول در اولین خروجی) را فراهم می کند
  • تا 60 درصد فضای ذخیره سازی در مقایسه با سایر سیستم های قفسه بندی استاندارد.
  • مکان های اختصاصی بارگیری و بازیابی ایده آل برای محصولات غذایی پالت ها را همیشه برای چیدن فوری در جلو نگه می دارد
  • با حذف راهروهای لیفتراک باعث صرفه جویی در فضای انبار می شود با ارائه راهروهای مخصوص عابر پیاده، ایمنی را برای جمع کنندگان افزایش می دهد

اطلاعات بیشتر در مورد قفسه های پالت راک و پانل راک در مقاله ای به صورت کامل تر توضیح دادیم شده که میتوانید در این بخش مطالعه کنید. و البته توضیحات بیشتری در مورد قفسه پانل راک را در این مقاله بخوانید.

توضیحات

قفسه بندی راک صنعتی انباری راک سنگین وزنی حدود 1000 تا 3000 کیلوگرم را در هر طبقه میتواند تحمل کند. این قفسه ها دارای رنگ کوره ای الکترواستاتیک و مقاوم در برابر رطوبت و آب هستند.

سیستم بالکی راک

بالکی راک یک نوع سیستم اجرای قفسه های راک صنعتی هستند که شامل قفسه های نیمه سنگین و سنگین میشوند و  قفسه ها فضایی مطلوب به وجود میآید که به منظور استفاده بهینه تر از فضای انبار و استفاده از کل ارتفاع انبار یا سوله صورت میپذیرد.

این سیستم پرکاربرد ترین سیستم اجرایی قفسه های راک است که امکان استفاده بهتر از هر فضایی را ممکن میسازد. تردد در این فضای ایجاد شده توسط پلکانی که پانل پله نامیده میشوند صورت میگیرد.

نمونه

نمونه قفسه بالکنی راک

پله

پانل پله

تعریف سیستم قفسه بندی راک صنعتی خودراهرو

سیستم درایوین راک

قفسه بندی درایوین یا خودراهرو نیز سیستمی اجرایی از قفسه بندی راک صنعتی انباری است که همانطور که از نام آن مشخص است دارای راهروهایی است که جهت حمل و نقل مخصوصا با لیفتراک میباشد، در این سیستم قفسه ها طوری چیدمان میشوند که یک یا چند راهروی اصلی و تعدادی راهروی فرعی را به وجود می آورند.

قفسه راک صنعتی خودراهرو یکی از سیستم های قفسه بندی راک سنگین است که بیشتر مناسب برای کارخانجات بزرگ و انباری های صنعتی است که کالاهایی با حجم سنگین در آن ها قرار میگیرد.

سیستم قفسه بندی درایوین راک جهت انبار کردن کالاهای دارای حجم زیاد و وزن خیلی بالا با تعداد بالا که تنوع زیادی نیز ندارند همچنین دارای تاریخ انقضای طولانی یا فاقد تاریخ انقضا میباشند مناسب است.

این سیستم یکی از شاخه های قفسه بندی پالت راک اسن و کالاها درین مدل به صورت پالت در انبار  نگهداری می شوند. به همین علت جابه جایی کالاها در این سیستم توسط لیفتراک انجام میشود.

این سیستم به دلیل این که در ین نوع قفسه بندی، راهروها حذف شده و راهروهایی هنگام طراحی قفسه ها در طراحی و اجرای نصب قفسه های راک بوجود می آید که باعث استفاده بهینه و عالی از فضای انباری میشود.

نقل و انتقال در سیستم قفسه بندی خودراهرو

این سیستم از اصل LIFO(Last Input First Output)  برای انتقال کالاها تبعیت میکند بدین معنا که کالاهایی که آخرین ورودی های انبار بوده اند هنگام خروج در اولویت هستند و زودتر از انبار خارج میشوند.

به همین دلیل است که ازین سیستم برای کالاهای دارای تاریخ انقضای کوتاه نمیتوان استفاده کرد. ولی در صورتی که مجبور به استفاده ازین سیستم برای کالاهای دارای تاریخ انقضا باشیم میتوان از سیستم درایوین راک دو طرفه استفاده کرد و در این صورت است که میبایست از اصل (First Input First Output)FIFO تبعیت کرد.

سیستم کانتی لور (بازویی) Cantilever shelving

این سیستم برای بارهای حجیم لوله ای و رولی شکل مانند لوله های پلاستیک یا فلزی، پروفیل به کار برده میشود و جابه جایی درین سیستم به وسیله لیفتراک انجام میشود.

ارتفاع این سیستم قفسه بندی میتواند به 12 متر برسد و جابه جایی در این سیستم میتواند یک طرفه یا دوطرفه باشد.

خرید قفسه راک نیمه سنگین

قفسه های راک صنعتی نیمه سنگین

این قفسه ها وزنی حدود 200 تا 500 کیلوگرم را تحمل میکنند، این سیستم برای کالاهایی با حجم متوسط و کمتر مناسب است و همچنین برای انبار مواد غذایی و دارویی و.. قابل استفاده است.

قفسه پیچ و مهره ای

نوع دیگر قفسه های انباری، قفسه های پیچ و مهره ای هستند که برای کالاهایی با وزن کمتر بین 100 تا 120 کیلوگرم مناسب هستند.

قفسه های پیچ و مهره ای برای منزل، فروشگاه، کارگاه و سردخانه ها و حتی فروشگاه لوازم یدکی بکار برده میشود، جنس این قفسه ها نیز گالوانیزه میباشد.

قفسه گالوانیزه

اگر در محیط های مرطوب کار می کنید، قفسه های گالوانیزه برای محل کار شما ایده آل خواهد بود. قفسه های گالوانیزه مناسب برای محیط های صنعتی، خودرو، خرده فروشی و تولیدی، ذخیره سازی ایمن و مطمئن را به عنوان جایگزینی عالی برای قفسه های نئوپان ارائه می دهد. این قفسه بندی ها علاوه بر اینکه راه حل مناسبی برای ذخیره سازی در مناطق مرطوب هستند، دارای گزینه های سنگین و متوسط ​​برای نگهداری مقادیر زیادی از وسائل در انبار هستند.

عوامل تاثیر گذار در تحمل وزن بار در قفسه های راک صنعتی

  • ضخامت ورق صفحه ها
  • ضخامت ورق پایه
  • سطح مقطع بازویی و قاب و پایه

فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید قفسه بندی انبار

بهترین انواع قفسه پالت انبار موجود چیست؟
دو دسته از سیستم های قفسه بندی پالت انبار وجود دارد (الف) با چگالی کم و (ب) با چگالی بالا. مزیت اصلی سیستم‌های با چگالی پایین این است که انتخاب‌پذیری بهتری از موجودی را فراهم می‌کنند و برعکس آن را می‌توان در مورد سیستم‌های با چگالی بالا گفت.

بنابراین اگر قصد دارید انباری خود را تجهیز نمایید در ابتدا باید مشخص کنید چه میزان وزن باری قرار است در هر طبقه قرار بگیرد.

نکته مهم دیگری ک برای خرید قفسه انباری باید در نظر بگیرید این است که کالاهای شما به چه صورت جابه جا میشوند، آیا توسط نیروی انسانی صورت میگیرد یا از وسیله های صنعتی مانند لیفتراک استفاده میکنید.

نکته حائز اهمیت دیگر در مورد قفسه بندی راک صنعتی انباری نوع چیدمان و نصب قفسه است، اگر قفسه ها به شکل درستی چیدمان و نصب نشوند از جهتی عبور و مرور و انتقال کالاها از انباری را سخت میکند، و از جهت دیگر زمان بیشتر و همینطور انرژی بیشتری را باید صرف نقل و انتقال کالاهای خود کنید.

حفاظت از قفسه بندی راک

چرا باید از محافظ های قفسه بندی استفاده کنید؟

سیستم قفسه بندی راک یک سرمایه گذاری بلند مدت است که باید بادوام و ایمن ساخته شده باشد. این بدان معناست که با حفاظت کافی و استفاده صحیح، هرگز مجبور به تعویض سیستم قفسه بندی راک خود نخواهید بود. از طریق استفاده از محافظ قفسه بندی پالت با کیفیت، می توانید از سیستم قفسه بندی خود محافظت کنید و بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید.
در ضمن از کارکنان خود محافظت کنید. سقوط قفسه ها نه تنها از نظر ضرر مالی، هزینه های تعمیر و خرابی غیرمنتظره، بلکه برای کارکنان شما نیز می تواند فاجعه بار باشد. از آنجایی که سیستم‌های قفسه‌بندی راک را می‌توان به‌گونه‌ای نصب کرد که ارتفاع آن‌ها چندین متر باشد و چندین تن کالا و تجهیزات را در خود جای دهد، هر کارگری در منطقه در صورت ریزش قفسه‌بندی در معرض خطر صدمات جدی و حتی مرگ قرار دارد. نصب محافظ‌های قفسه‌بندی با کیفیت همچنین اجرای فرآیند گزارش خسارت، خطر آسیب به کارکنان انبار شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

نصب قفسه پالت: راهنمای کوتاه

نصب قفسه راک صنعتی یک پروژه ارتقاء انبار است که نیاز به زمان و تخصص دارد. با این حال، این یک سرمایه گذاری ارزشمند است. در 95 درصد مکان‌های انبار برای به حداکثر رساندن فضا استفاده می‌شود.

اگر قفسه‌بندی راک در انبار خود نداشته‌اید، دانستن اینکه برای نصب آن از کجا شروع کنید، می‌تواند مشکل باشد.
به همین دلیل است که ما این نکات نصب قفسه پالت را در یک راهنمای مفید گردآوری کرده ایم. اگر به دنبال نصب قفسه بندی هستید و شروع به استفاده حداکثری از انبار خود می کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

  • ایمنی در درجه اول قرار دارد.

در تمام مراحل فرآیند نصب قفسه پالت، ایمنی همه افراد در محل یک عامل حیاتی است. ایمنی از ابتدا در حین اجرا و نصب تا طولانی مدت و استفاده های گوناگون لازم به اجرا میباشد.

  • قبل و حین نصب

در واقع، ملاحظات بیشماری برای اطمینان از عملکرد مناسب و ساخت ایمن قفسه راک صنعتی وجود دارد. هم خود قفسه و اجزاء آن بسیار سنگین هستند. به همین دلیل است که هر اندازه گیری بسیار مهم است. وزن باید به طور معقولی روی قفسه ای که به اندازه کافی ساخته شده است توزیع شود که بتواند فشاری را که تحت آن است بدون کمانش تحمل کند. حتی قبل از شروع نصب، کف باید به خوبی از نظر قابلیت تحمل بار و هرگونه نقص احتمالی بررسی شود.

  • بعد از نصب

سیستم ذخیره سازی قفسه پالت شما باید طوری ساخته شود که برای مدت طولانی دوام بیاورد. این بدان معناست که به دلیل توزیع ناهموار وزن یا شل بودن اتصالات، خطر سقوط وجود دارد.

چند راه ساده برای بهبود کارایی ذخیره سازی انبار شما

  • تمام فضای موجود را به حداکثر و بهینه کنید
  • فقط آنچه را که نیاز دارید تولید یا ذخیره کنید

  • استفاده از فناوری هایی مثل سیستم WMS و بارکدخوان و…
  • بهینه سازی بهره وری نیروی کار

چیدمان انباری

چیدمان قفسه انبار صنعتی خوب تعادلی بین حداکثر کردن ظرفیت ذخیره سازی و بهبود کارایی انبار دارد. هر کسب‌وکاری متفاوت عمل می‌کند، بنابراین طراحی انباری که برای یک کسب‌وکار خوب عمل می‌کند، ممکن است برای کسب‌وکار دیگر خوب کار نکند. انتخاب و چیدمان ضعیف قفسه بندی صنعتی می تواند بر بهره وری، دسترسی به انبار و فضای انبار زباله تأثیر بگذارد.

طراحی نقشه

بهترین راه برای اینکه از هدر رفتن زمان و انرژی جلوگیری کنید این است که از قبل نقشه ( پلن ) چیدمان انباری خود را مشخص کنید، این کار به شما کمک میکند در زمان، هزینه و هدر رفتن انرژی صرفه جویی نمایید.

طراحی نقشه برای انباری به ایمنی کالاهای ذخیره شده و همچنین به ایمنی کارکنان و همچنین انتقال راحت کالاها و صرف زمان کمتر و مدیریت بهتر برای اداره بهتر انبار یا سوله به شما کمک فراوانی میکند.

ملاحظات مهم برای طراحی قفسه راک صنعتی
  • فضای کافی
    یکی از خرابی‌ها در چیدمان انبار می‌تواند اشتباه عدم تخصیص فضای مناسب برای هر کار یا داشتن یک منطقه خاص برای هر جزء سیستم ذخیره‌سازی باشد. در حالی که یکی از چالش های اصلی این است که می تواند کارایی، جریان ترافیک و عملیات انبار را کاهش دهد، می تواند مشکلات ایمنی را نیز ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر کارگران و موجودی کالاها به طور غیر ضروری از مناطق مختلف انبار شما عبور می کنند، خطر وقوع حادثه را افزایش می دهید.

  • سقوط اجسام

اگرچه همه ما به دنبال استفاده از فضای بلااستفاده بین کف و سقف انبار شما هستیم، اما در صورت عدم استفاده صحیح می تواند خطرات مضری ایجاد کند.

همیشه مهم است که اقلام را در ارتفاع مناسب متناسب با وزن و اندازه نگهداری کنید.

  • کمبود آموزش
    یکی از عناصر کلیدی برای اطمینان از ایمنی افراد و اطرافیان، ارائه آموزش است. وقتی می گوییم آموزش، منظور ما صرفاً ارائه یک روز آموزش به کارکنان جدید هنگام شروع کار در انبار شما نیست. استانداردهای عملیات خوب مربوط به آموزش مداوم است. این باید شامل آپدیت های همیشگب برای همه کارکنان باشد، صرف نظر از اینکه چند وقت در شرکت شما حضور دارند.

آموزش باید به تمام جنبه های عملیات انبار گسترش یابد (مثلاً نحوه چیدن اقلام به طور صحیح برای کاهش اجسام در حال سقوط).

باز کردن استانداردهای کلیدی بالقوه انبار برای راه حل های ذخیره سازی کارآمد

ذخیره سازی انبار کارآمد نقش مهمی در عملکرد روان زنجیره تامین و عملیات لجستیک ایفا می کند. برای کسب و کارها ضروری است که شیوه های استانداردی را اتخاذ کنند که استفاده از فضا را به حداکثر می رساند، بهره وری را افزایش می دهد و مدیریت موجودی را ساده می کند. درینجا استانداردهای کلیدی و بهترین روش‌ها را برای ذخیره‌سازی انبار، ارائه بینش‌هایی در مورد طراحی چیدمان، استفاده از تجهیزات، مدیریت موجودی و اقدامات ایمنی ارائه می‌کنیم.

 

مناطق به وضوح تعریف شده
برای تسهیل جریان مواد کارآمد، انبار را به مناطق دریافت، ذخیره، برداشت، بسته بندی و حمل و نقل مجزا تقسیم کنید.

سیستم های قفسه بندی بهینه
سیستم های قفسه بندی مناسب (مانند قفسه پالت انتخابی، قفسه درایو، قفسه فشاری) را بر اساس ویژگی های موجودی، الزامات تراکم ذخیره سازی و روش های انتخاب سفارش انتخاب کنید.

کنترل زمان
برای کاهش زمان جابه جایی و افزایش سرعت انجام سفارش، استراتژی‌هایی را پیاده‌سازی کنید که اقلامی که اغلب انتخاب می‌شوند نزدیک‌تر به منطقه حمل و نقل تراز باشند.

استفاده از فضای عمودی
از فضای عمودی با اجرای طبقات نیم طبقه، قفسه های بلند یا سیستم های خودکار مانند AS/RS (سیستم های ذخیره سازی و بازیابی خودکار) استفاده کنید.

تیم حرفه ای پارس قفسه کاوه با سالها تجربه در خدمت شماست، برای طراحی نقشه د رخصوص قفسه راک صنعتی یا پیچ و مهره ای و مشاوره به صورت رایگان میتوانید از تیم حرفه ای ما برای اندازه گیری فضای انبار یا سوله خود و طراحی پلن کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره و یا درخواست با شماره تماس 09120563551 از طریق تماس یا پیام رسان های مختلف با ما در ارتباط باشید.

برای استعلام قیمت و  خرید قفسه پالت راک اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای خرید قفسه پانل راک اینجا را کلیک کنید.

خرید قفسه فروشگاهی